Audioriver ogłasza pierwszych artystów edycji 2019!

In Muzyka, Wydarzenia

Największy polski festiwal muzyki elektronicznej właśnie ogłosił pierwszych wykonawców, których można będzie usłyszeć podczas 14. odsłony wydarzenia zaplanowanego – jak co roku – na ostatni weekend lipca w Płocku. Line-up Audioriver 2019 otwierają: ANNA, Ańii, Black Sun Empire, FJAAK live, Jon Hopkins live, Kobosil, Mall Grab, Polo & Pan live, Sam Paganini, Seba ft. MC Conrad i Stavroz live.

Audioriver – lider muzyki elektronicznej w Polsce

Festiwal Audioriver niemal od początku istnienia ma ogromny wpływ na rozwój polskiej sceny muzyki elektronicznej, ściągając do kraju największych i najbardziej znanych przedstawicieli gatunku, a także prezentując publiczności artystów ze świata popu, rocka, hip-hopu, a nawet jazzu. Wydarzenie charakteryzuje się nie tylko różnorodnym programem muzycznym – wyróżnia je wyjątkowa atmosfera i doskonała lokalizacja. Poza koncertami, podczas festiwalu można uczestniczyć w szeregu bezpłatnych i dostępnych dla każdego aktywności kulturalnych. Za sprawą programu Audioriver Sobótka w zeszłym roku w Płocku odbyły się warsztaty, spotkania z artystami, pokazy filmowe, wystawa oraz targi muzyczne.

 

Pierwszych artystów z line-upu Audioriver 2019 poznajemy na kilka dni przed końcem sprzedaży 1. puli biletów. Wśród 11 ogłoszonych artystów są m.in: Jon Hopkins live, Sam Paganini, Black Sun Empire i Mall Grab. To mocna zachęta do tego, aby zdobyć wejściówkę jak najszybciej i ze spokojem zaplanować w kalendarzu przyszłoroczny, ostatni weekend lipca w Płocku. Tym bardziej, że do 2 grudnia można kupić bilet w najniższej cenie – 200 zł. Nie ma wątpliwości, że program festiwalu będzie obszerny i różnorodny: podczas poprzedniej edycji Audioriver odbyły się 103 koncerty na 9 scenach.

Siła medytacji w muzyce

Jednym z headlinerów tegorocznej edycji Audioriver będzie Jon Hopkins, który w 2019 r. zagra w Polsce tylko jeden koncert – właśnie na festiwalu w Płocku.  Jon jest pianistą i jednym z najbardziej rozpoznawalnych producentów muzyki elektronicznej na świecie. Początkowo pełnił funkcję klawiszowca w zespole Imogen Heap, potem – za sprawą Briana Eno – miał duży wpływ na brzmienie Coldplay i wreszcie poświęcił się solowej twórczości, a także spełnił swoje marzenie mając okazję współpracować z Davidem Lynchem. Przełomem w jego karierze było wydanie nominowanego do nagrody Mercury Prize albumu pt. „Immunity”, z którym koncertował ponad 160 razy rocznie. Po przerwie w występowaniu i tworzeniu nowej muzyki, Jon wreszcie powrócił z nowym albumem pt. „Singularity” w maju 2018 roku. Na brzmienie krążka, jak sam podkreśla, mocno wpłynęły jego doświadczenia z medytacją, które pomogły mu odblokować cząstki własnej nieświadomości i ukryte w niej pomysły.

 

Jon Hopkins – Emerald Rush

 

Parkietowa energia

Sam Paganini rozgrzewa klubowe parkiety od 1997 roku – jego wizja techno to muzyka z wielką energią. Dziś Sam jest znanym na świecie producentem elektroniki, ale zaczynał jako instrumentalista. „Zacząłem grać na perkusji w wieku 5 lat, potem grałem też na gitarze i fortepianie. Przez kilka lat byłem perkusistą w lokalnych zespołach rockowych, a w wieku 15 lat spróbowałem swoich sił w DJ-ingu.” Od tamtych dni minęło wiele czasu, a najważniejsze momenty w jego karierze to nawiązanie współpracy z dwiema popularnymi wytwórniami – Plus 8 (stoją za nią Richie Hawtin i John Acquaviva) oraz Drumcode, zarządzaną przez Adama Beyera. W 2016 roku Sam założył własną wytwórnię JAM, gdzie wydał m.in. album pt. „Zenith”.

 

Sam Paganini – Rave

 

ANNA, czyli Ana Miranda, to jedna z najbardziej znanych postaci reprezentujących scenę z Brazylii. „Hidden Beauties”, jej utwór wydany w wytwórni Kompakt, osiągnął ogromny sukces, rozbrzmiewając w setach gigantów sceny, takich jak Richie Hawtin czy Sven Väth, a także zyskując uznanie redakcji Pitchforka i Mixmaga. Droga muzyczna Anny rozpoczęła się jednak lata temu, ponieważ jej pierwsze oficjalne występy odbywały się kiedy miała zaledwie 14 lat. „Gram właściwie od zawsze. Mój ojciec również był DJ-em i prowadził klub, kiedy byłam mała. Pamiętam, że chodziłam z nim do sklepów płytowych, kiedy miałam zaledwie 9 czy 10 lat i cały dzień spędzaliśmy na chodzeniu z jednego sklepu do drugiego i słuchaniu kolejnych nowych płyt”. Jej wysokie umiejętności i doświadczenie potwierdza winylowy DJ set dla Cercle z lutego 2018 roku, który uzyskał ponad milion odsłon na YouTube. Niedawno odbyła się również premiera jej remiksu utworu pt. „Singularity” w oryginale wyprodukowanego przez Jona Hopkinsa.

 

ANNA vinyl DJ set @ Les Pavillons des Etangs for Cercle

 

Urodzony w 1991 roku, Max Kobosil dorastał w Berlinie w okresie zmian strukturalnych i odkrył techno, gdy z podziemnych subkultur wyłoniła się nowoczesność – to mocno wpłynęło na jego determinację oraz zaangażowanie w życie miasta. Jak się okazało, duże znaczenie dla przyszłości Maxa miały jego pierwsze wizyty w kultowym klubie Berghain (w którym regularnie dziś występuje jako DJ), dzięki czemu potem nawiązał współpracę m.in. z wytwórnią Ostgut Ton i został zauważony przez Marcela Dettmanna. Dwa lata temu ukazał się jego debiutancki album pt. „We Grow, You Decline”, na którym Kobosil pokazał spektrum głębokich brzmień, zawierających elementy techno, ambientu i ekseprymentalnej elektroniki. „Chcę, aby następne pokolenia postrzegały moją płytę jako muzykę – nie tylko jako techno”.

 

Kobosil @ Awakenings Festival 2017: Area X

 

FJAAK to berlińskie trio, stworzone przez wielkich pasjonatów analogowego sprzętu, którzy po doświadczeniach z produkcją różnych gatunków muzyki, postanowili poświęcić się brzmieniom miasta, czyli muzyce techno. Punktem zwrotnym w ich karierze był rok 2014 – wtedy właściciele wytwórni 50Weapons (duet Modeselektor) zdecydowali się przyjąć Felixa, Aarona i Kevina pod swoje skrzydła. Współpraca okazała się bardzo obiecująca, ponieważ wydali tam kilka świetnie przyjętych EP-ek i swój pełny debiutancki album. Do dziś, pomimo młodego wieku, FJAAK zagrali już kilkaset koncertów na żywo, promując swoje charakterystyczne analogowe brzmienie na całym świecie – od Berlina, po Los Angeles i Pekin.

 

Fjaak Boiler Room Tblisi Live Set

 

 

Powrót do korzeni

Ańii (a tak naprawdę Ania Iwińska) jakiś czas temu przeniosła się z Polski do Londynu, by doskonalić swoje umiejętności w dziedzinie produkcji muzycznej w renomowanej szkole muzycznej Point Blank. Gdy podjęła pracę w Wired Studios, Londyn stał się dla niej domem oraz miejscem, w którym tworzy muzykę. Jako artystka postanowiła poświęcić się brzmieniom 4/4 – łącząc głębokie techno i emocjonalny, etniczny house. W swoim dorobku producenckim ma już wydawnictwa w liczących się wytwórniach – jedną z nich jest niemiecki Kompakt, gdzie opublikowała EP-kę pt. „Korzenie”, odgrywaną w setach m.in. przez Solomuna i Michaela Mayera.

 

Anii – Korzenie

 

Stavroz to projekt stworzony w 2011 roku przez IJsbranda i Gerta –  DJ-ów i inżynierów dźwięku, którzy szukali sposobu na wyrażanie swoich muzycznych upodobań. Wkrótce potem, na koncertach i w studiu dołączyli do nich Maxim i Pieter. Cała czwórka członków grupy ma różne muzyczne korzenie, ale mimo różnic w wyjątkowy sposób łączą brzmienia elektroniki z klasycznymi instrumentami – zarówno w studiu, jak i podczas subtelnych live actów, z którymi podróżują po całym świecie. Ich muzyka świetnie sprawdza się również w domowych warunkach – „odpocznij, połóż się, zamknij oczy i posłuchaj historii opowiedzianej w muzyczny sposób, z dbałością o szczegóły.”

 

Stavroz live @ Fort Saint Eynard for Cercle

 

Jedno z największych objawień sceny ostatnich lat, czyli Mall Grab powraca do korzeni w nieco inny sposób, swoją twórczością nawiązując do brzmień muzyki house sprzed lat. Jego charakterystyczne, wyprodukowane w oldschoolowej stylistyce utwory – m.in. takie jak „Orange County” czy „Catching Feelings” uzbierały setki tysięcy wyświetleń na YouTube, a największe hity – „Can’t” czy „Feel U” liczą już miliony odsłon. Pasja Jordana do nagrań jest bardzo widoczna podczas setów na żywo – Australijczyk jest doskonałym DJ-em, który bez przeszkód łączy różne gatunki i brzmienia. Od lo-fi house, po disco, electro i pulsujące techno.

 

Mall Grab Boiler Room Paris DJ set

 

Paul Armand-Delille i Alexandre Grynszpan to dwaj Francuzi, których ścieżki skrzyżowały się kilka lat temu w Paryżu, gdzie obaj pełnili funkcję rezydentów w klubie Le Baron. Ich wspólny projekt, Polo & Pan, to połączenie wpływów radosnych brzmień klasycznego francuskiego electro oraz elementów disco, co w rezultacie tworzy niezwykle taneczną mieszankę muzyczną. Co zrobić, aby się o tym przekonać? Wystarczy posłuchać ich debiutanckiego albumu pt. „Caravelle”, zobaczyć licznie wyświetlane występy duetu w internecie albo… po prostu przyjechać na Audioriver. W Płocku usłyszymy Polo & Pan w pełnym koncertowym składzie.

 

Polo & Pan live @ Serre Monumentale for Cercle

 

Połamane brzmienia

Projekt Black Sun Empire powstał w 1993 roku, ale tworzące go trio odnalazło swoje powołanie dopiero w połowie lat 90-tych, kiedy brzmienia drum & bass zaczęły zyskiwać popularność. „Na początku tworzyliśmy techno i brzmienia breakbeat/trip-hop, ale po wysłuchaniu kilku utworów od takich producentów, jak Ed Rush & Optical, Dillinja oraz Photek, postanowiliśmy uderzyć właśnie w tę stronę.”  Jak się okazało, była to właściwa decyzja, ponieważ posiadający dziś fanów na całym świecie Holendrzy w swojej karierze wydali aż sześć albumów studyjnych, a także mieli okazję współpracować z grupami Foreign Beggars czy Dope D.O.D. Ponadto, dzięki swojej wytwórni i cyklowi imprez Blackout pomogli promować innych, cenionych na scenie artystów – wśród nich byli m.in. Noisia czy Mefjus.

 

Black Sun Empire & Noisia – The Veil

 

Pochodzący z Ingaro – wyspy położonej tuż za Sztokholmem, Seba (Sebastian Ahrenberg), w ciągu ponad 20-letniej kariery zyskał reputację jednego z najbardziej znanych producentów muzyki drum & bass. Od wczesnych wydawnictw w znanej wytwórni Good Looking Records legendarnego LTJ Bukema, po nowszy materiał w Metalheadz, Hospital i jego własnym Secret Operations, twórczość Szweda wciąż zachowuje świeżość i unikalny charakter. MC Conrad, który z nim wystąpi, to kolejny popularny przedstawiciel połamanych brzmień, znany ze swoich umiejętności wokalnych już od lat 90-tych. Wtedy występował jako MC i mocno angażował się rozwój nielegalnej jeszcze brytyjskiej sceny, a dziś, po ponad 20 latach prezentuje nie mniejszą niż wtedy energię, którą wspomaga występy czołowych artystów.


Seba – Addicted

 

 

 

Tylko do 2 grudnia można będzie kupić karnety trzydniowe i dwudniowe na Audioriver w najniższej możliwej cenie. Sprzedaż biletów na wydarzenie odbywa się za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5 oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2F8O10S.

 

 

Więcej na www.audioriver.pl

 

Festiwal istnieje od 2006 roku – sześć ostatnich edycji zostało wyprzedanych jeszcze przed otwarciem bram festiwalu, a ostatnia zgromadziła aż 30 tysięcy osób. Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Jest Akcja!

 

Join Our Newsletter!

Love Daynight? We love to tell you about our new stuff. Subscribe to newsletter!

You may also read!

Amelie Lens w Warszawie

Amelie Lens – belgijska DJ-ka i producentka już 14 grudnia zagra w warszawskiej Stodole. Oprócz niej za deckami pojawią

Read More...

Owce na manowce! Gra lepsza niż oscypek!

Z owcami nie tak łatwo! Naprawdę. Że słodkie oczka, kudłate łebki? Nic z tych rzeczy – to sprytne, małe

Read More...

Pelikan gwiazdą filmową!

„Chłopiec z Burzy” to uniwersalna opowieść o przyjaźni, miłości, stracie oraz odradzającym się poczuciu nadziei. Dotyka ważnych zagadnień ekologicznych,

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu