Audioteka, prekursor rynku audiobooków i jeden z czołowych producentów najwyższej jakości treści audio w Polsce, nawiązał współpracę z Gildią Scenarzystów Polskich, organizacją integrującą i wspierającą środowisko polskich scenarzystów. W ramach realizowanych wspólnie działań zorganizowany zostanie cykl webinarów z doświadczonymi i uznanymi reżyserami oraz scenarzystami, pokazujący kulisy autorskiego programu Audioteki „Usłysz kulturę”. Pierwsze spotkanie zaplanowane jest na 13 stycznia 2022 r. Celem współpracy jest aktywizacja rodzimych twórców oraz pokazanie im możliwości szybszego wejścia na drogę zawodową.
Gildia Scenarzystów Polskich jest organizacją zrzeszającą i integrującą polskich scenarzystów. Do jej celów należą wspieranie samodoskonalenia zawodowego oraz dbanie o odpowiedni poziom warunków pracy i otoczenie systemowe, sprzyjające rozwojowi talentów i karier scenarzystów w Polsce.
Wspólna inicjatywa Audioteki i Gildii Scenarzystów Polskich skierowana jest w szczególności do twórców doświadczonych w pisaniu scenariuszy, ale też tych, którzy są na początku swojej drogi zawodowej. Celem współpracy jest przybliżenie im możliwości, jakie obecnie oferuje rynek audiowizualny w Polsce oraz pokazanie nieoczywistych ścieżek, które mogą przyspieszyć drogę do realizacji pierwszej własnej produkcji. Cykl trzech webinarów odbędzie się na początku 2022 r. i zostanie zainaugurowany spotkaniem online 13 stycznia o godz. 19:00. Podczas webinaru przedstawiciele Audioteki, Arek Seidler, Aleksandra Dąbrowska oraz Klaudia Grzesiak, opowiedzą o programie Usłysz kulturę i podejmą się odpowiedzi na pytanie “Czy każdy scenariusz jest audialny?”. Formuła drugiego spotkania, zaplanowanego na 25 stycznia, realizowana będzie na zasadzie case study. Wśród zaproszonych gości znajdą się m.in. Kinga Krzemińska, Bartosz Szpak i Kamil Chomiuk, którzy opowiedzą o swoich doświadczeniach w pracy nad scenariuszami audio i współpracy z Audioteką.
Gildia Scenarzystów Polskich rozpoczęła współprace z Audioteką
– Współpraca z Audioteką jest dla scenarzystów przede wszystkim poszerzeniem pola działania artystycznego. Produkcje audio zdobywają ostatnio ogromną popularność i stanowią nowe pole ekspresji, którego scenarzyści nie powinni przeoczyć. Gildia Scenarzystów widzi ogromny potencjał w utworach audio i chce tę okoliczność przybliżać swoim członkom, a także scenarzystom jeszcze niezrzeszonym, wskazując liczne korzyści płynące z tego segmentu artystycznego – mówi Maciej Sobczyk, członek zarządu Gildii Scenarzystów Polskich.
– Niezwykle cieszymy się na współpracę z Gildią Scenarzystów, ponieważ cele tej organizacji pokrywają się z założeniami naszego projektu „Usłysz kulturę”. Wierzymy, że połączenie sił i wspólna inicjatywa skierowana do scenarzystów i innych twórców poskutkuje odkryciem nowych talentów oraz realizacją wyjątkowych projektów audio, a w niedalekiej przyszłości pomoże im także wejść na drogę zawodową – mówi Wojciech Szymczyk, Chief Growth Officer w Audioteka S.A.
Czego możemy się spodziewać z realizowanych wspólnie działań Audioteki i Gildii Scenarzystów Polskich?
Program „Usłysz kulturę” został stworzony przez Audiotekę z myślą o początkujących scenarzystach, reżyserach i reportażystach. W ramach tej inicjatywy firma wspiera artystów w finansowaniu i realizacji ich autorskich produkcji audio, które często są dobrym sprawdzianem umiejętności przed wejściem do świata filmu czy serialu. Od początku istnienia programu swoje zgłoszenia przesłało 418 twórców. Na podstawie dziewięciu wybranych scenariuszy zrealizowane zostały produkcje audio, które dostępne są w aplikacji Audioteki. Twórcy kolejnych 12 prac zostali zaproszeni do rozbudowy swojej koncepcji przy współpracy z Audioteką. Audiobooki, które powstaną na ich bazie, będą miały swoje premiery w nadchodzących miesiącach.
W tym roku Audioteka postawiła na zmienioną formułę programu i oprócz trwającego w standardowej formie programu “Usłysz kulturę”, stworzyła tematyczne WEZWANIA, odwołując się do bieżącego zapotrzebowania na pomysły na scenariusz w konkretnym gatunku. Zwycięskie projekty mają szansę na realizację.
***
Audioteka – powstała w 2008 roku, zostając prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej, cyfrowej rozrywce. Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 12 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także jakość oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in po niemiecku, francusku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na nasze trzy główne platformy – “Audioteka”, “Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm “Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale też potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.