30 marca 2023 roku swoją premierę miał pierwszy odcinek wyjątkowego podcastu dwóch entuzjastów popkultury – Wojciecha Chmielarza i PigOuta.
Autor bestsellerowych kryminałów oraz znany bloger zapraszają fanów książek, ironii i błyskotliwego humoru do słuchania pełnych zwrotów akcji rozmów o nowościach, rynkowych bestsellerach i audiobookach, których sami słuchają na co dzień. Kolejne odcinki będą pojawiały się co dwa tygodnie w aplikacji Audioteki.
„PigOut i Chmielarz gadają o książkach” to jedyny w swoim rodzaju, pełen słownej szermierki i niepowtarzalnego klimatu podcast o literaturze, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Zamiast szczegółowych analiz i akademickich dysput, Chmielarz i PigOut, z entuzjazmem, dużą swobodą i niepodrabialnym poczuciem humoru dzielą się swoimi wrażeniami na temat popularnych książek oraz produkcji audio. Podpowiadają, które z nich sprawdzą się w trakcie wykonywania codziennych czynności – jazdy samochodem, zakupów czy… koszenia trawnika.
– Jestem przekonany o tym, że każdy użytkownik audiobooków ma w życiu takie momenty, w których nie wie, co właściwie wybrać. Przegląda katalog Audioteki i zastanawia się, czego tak naprawdę powinien posłuchać. Dlatego pojawiamy się my, dwaj faceci pod czterdziestkę, i podpowiadamy, po co warto sięgnąć, a od czego trzymać się z daleka – komentuje Wojciech Chmielarz, współautor podcastu.
Nowy podcast w Audiotece
W pierwszym odcinku, dostępnym bezpłatnie w aplikacji Audioteki, Chmielarz i PigOut rozmawiają m.in. o superprodukcji Stacja arktyczna Zebra oraz o tym, czy lepiej jej słuchać, czy może warto też sięgnąć po książkowe wydanie. Autorzy podcastu sporo miejsca poświęcają również audiobookowi Wampir. Jak rodzi się zło, Magdy Omilianowicz, a ich dyskusja przeradza się
w intrygującą i zaskakującą wymianę myśli na temat najlepszych polskich lektorów i Wodnika, Jędrzeja Pasierskiego.
W kolejnych odcinkach Chmielarz i PigOut, podzielą się swoimi niecodziennymi przemyśleniami oraz przykują uwagę erudycją i dystansem do siebie. Opowiedzą m.in. o swoich ulubionych audiobookach, jednym z hitów polskiego rynku wydawniczego ostatniego roku i trzymającym w napięciu debiucie kryminalnym, na który warto zwrócić uwagę.
Więcej o podcaście, którego partnerem jest portal LubimyCzytac.pl – [TUTAJ]. Nowe odcinki będą pojawiać się co drugi czwartek w aplikacji Audioteki i od dnia premiery aż do niedzieli będą dostępne bezpłatnie, potem w ramach usługi Audioteka Klub.
***
Wojciech Chmielarz – popularny autor kryminałów, twórca cyklu powieści o komisarzu Jakubie Mortce, czy bestsellerowych thrillerów psychologicznych w rodzaju „Żmijowiska”. Na swoim koncie ma także tzw. trylogię gliwicką („Wampir”, „Zombie”, „Wilkołak”). Prowadzi również podcast „Zbrodnia na poniedziałek”, w którym przytacza historie typu true crime z różnych stron świata.
PigOut – autor sarkastyczno-ironicznych statusów na fanpage’u na Facebooku, gdzie recenzuje także książki i z humorem odnosi się do aktualnych wydarzeń. Równolegle prowadzi bloga o podróżach, popkulturze, kuchni i… parentingu. Oddaje cześć na rzecz stylu życia, który Amerykanie nazywają PigOutem
Audioteka – powstała w 2008 roku, zostając prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej, cyfrowej rozrywce. Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 19 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także jakość oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in po niemiecku, czesku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na nasze trzy główne platformy – “Audioteka”, “Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm “Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale też potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.