Nowoczesne firmy oraz instytucje coraz częściej przywiązują wagę do wystroju wnętrz biurowych. Wielkie korporacje i banki od lat kolekcjonują natomiast nie tylko sztukę dawną, ale również współczesną. Okazuje się, że działalność artystyczna posiada znacznie większą wartość niż obiecująca inwestycja. Posiada moc motywowania pracownika, który lubi przebywać w miejscu ładnym i zaprojektowanym. W pracy, a więc i w biurach, spędzamy przecież ⅓ swojego życia.
Dekorowanie biura jest ważną częścią nowoczesnego projektowania miejsc pracy, ale jednym z aspektów, który jest czasami pomijany, jest rola, jaką może odgrywać sztuka. Rzeczywiście, według gazety Forbes, ludzie, których otaczają dzieła sztuki czują się zmotywowani, co oznacza, że mogą mieć pozytywny wpływ na ich produktywność i kreatywność. Co ciekawe, prace, które przyciągają uwagę podczas spotkań z klientami, pomogą nawiązać kontakt na poziomie emocjonalnym, tworząc głębsze, bardziej znaczące relacje biznesowe.
Spraw, aby misja Twojej firmy była widoczna
Wybierając prace artystów do biura w szczególności musisz pomyśleć o tym, co wyróżnia Twoją firmę, co masz do zaoferowania pod względem produktów i usług oraz jakie są Twoje ogólne cele (jako firmy). Co więcej, powinieneś być w stanie wyjaśnić, co jest ważne dla twojej firmy, kim są ci docelowi odbiorcy, jakie są twoje standardy etyczne i ogólna osobowość Twojej marki.
Następnie musisz wziąć pod uwagę efekt: jak twoja sztuka ma oddziaływać na ludzi? Jeśli Twoja marka jest wysoce profesjonalna, możesz wybrać klasyczne dzieło sztuki, które będzie lepiej pasować do Twoich interesariuszy. Jeśli promujesz swoją markę jako zabawną, żywą i ekscytującą, najprawdopodobniej będziesz chciał, aby dzieła były bardziej niekonwencjonalne, aby zakomunikować kreatywny sposób myślenia, a także stworzyć osobowość marki.
Zadowoleni, zdrowsi i bardziej produktywni pracownicy
Badania przeprowadzone przez Szkołę Psychologii Uniwersytetu Exeter wykazały, że pracownicy, którzy mają swobodę projektowania i dekorowania swojego środowiska pracy są bardziej wszechstronni, zdrowsi i do 32% bardziej wydajni. Chociaż istnieje wiele hipotez, dlaczego tak się dzieje, większość menedżerów zgadza się, że ma to związek z postrzeganiem wartości: sztuka w miejscu pracy sugeruje, że pracodawca ceni kreatywność, a to zachęca pracowników do wprowadzania innowacji, działań.
Włączanie sztuki do miejsca pracy może przynieść ogromne korzyści dla całego zespołu i całego przedsiębiorstwa, w tym; przyciąganie i zatrzymywanie najlepszych pracowników, tworzenie poczucia dumy i przynależności, zwiększonej produktywności i kreatywności oraz publicznego demonstrowania twojego wsparcia dla lokalnej społeczności kulturalnej. Od eleganckich zdjęć, które wywołują poczucie profesjonalizmu, do awangardowych rzeźb, które zachęcają do myślenia i kreatywności, artystyczne możliwości wyboru są nieograniczone.
Autor: Auxioner.com