Audioriver goes green: za nami półmetek edukacyjnej kampanii festiwalu

In Aktualności, Wydarzenia

Jak kupować, żeby nie marnować? Jakie mity funkcjonują wokół tematu zero-waste? W grudniu, czyli najbardziej konsumpcyjnym okresie w roku, Audioriver przygląda się tematowi żywności.
W ramach akcji #audiorivergoesgreen eko-ambasadroka festiwalu Jagna Niedzielska, opowiada
o przyczynach marnowania jedzenia oraz dzieli się patentami na kuchnię bez resztek.

Statystyczny Polak wyrzuca rocznie ok. 235 kg jedzenia, to ponad 40 talerzy miesięcznie. Wyrzucanie jedzenia to marnowanie żywności, wody, energii, pracy ludzkiej oraz emisja szkodliwego CO2. Jednocześnie mamy w Polsce 2 mln osób żyjących w skrajnym ubóstwie. W jaki sposób przeciętny konsument może wpłynąć na ten problem? Jakie działania należy podjąć? Podczas siódmego już miesiąca akcji #audiorivergoesgreen, w każdy grudniowy poniedziałek, na Instagramie i Facebooku Audioriver, pojawią się kolejne materiały edukacyjne. Jagna Niedzielska podzieli się wiedzą oraz sprawdzonymi patentami na kuchnię oraz zakupy w duchu “zero-waste, a także rozprawi się z powszechnymi mitami na temat marnowania żywności. Pierwszy materiał zostanie udostępniony 7 grudnia o godzinie 19:00.

Projekt Audioriver goes green (#audiorivergoesgreen) powstał, aby edukować w zakresie ekologii oraz zmian klimatu. Ambasadorka akcji, Jagna Niedzielska przez 12 miesięcy rozmawia z naukowcami, ekspertami i aktywistami, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Każdego miesiąca w mediach społecznościowych Audioriver poruszany jest inny temat. Festiwal otwiera pole do dyskusji, tworząc platformę do wymiany wiedzy i doświadczeń.

Marnotrawstwo jedzenia to już siódmy blok tematyczny akcji Audioriver, która została zapoczątkowana w czerwcu 2020 r. W ciągu sześciu miesięcy, ambasadorka projektu i jej goście szeroko omawiali m.in. tematy fast fashion, ochrony zwierząt czy nadprodukcji plastiku.

W cotygodniowych materiałach edukacyjnych pojawili się m.in. przedstawiciele Fundacji WWF (rzeczniczka prasowa Katarzyna Karpa-Świderek i ambasador Michał Piróg), Areta Szpura, Anna Pięta, Paulina Górska, Julia Wizowska, Marta Dyks, czy prof. Zbigniew Karaczun. Partnerami akcji są: Koalicja Klimatyczna, Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie i Extinction Rebellion Polska.

Do grudniowej dyskusji na temat marnowania jedzenia, festiwal zaprosił Marka Borowskiego, Prezesa Fundacji Banków Żywności oraz Annę Bielewską, freegankę, aktywistkę Extinction Rebellion
i założycielkę inicjatywy Error Bistro. Livestreaming z udziałem gości odbędzie się 14 grudnia o godz. 19:00 na Facebooku Audioriver.
Z rozmowy będzie można dowiedzieć się, m.in. jak działają Banki Żywności, w jaki sposób wesprzeć działanie Fundacji, która zajmuje się zbiórką żywności i przekazywaniem jej potrzebującym oraz czym jest freeganizm i czy jedzenie, które trafia do śmietników wciąż nadaje się do spożycia.

Jagna Niedzielska, to mistrzyni niemarnowania, autorka poradników jak nie produkować odpadów. Niespokojny duch polskiej sceny kulinarnej. Nastawiona na nieustanny rozwój pod okiem największych światowych autorytetów nurtu „No Waste”, w tym szefa kuchni pionierskiej restauracji „Silo” w Angielskim Brighton – Douglasa McMastera i helsińskiej restauracji „Nolla” o tym samym profilu. Prowadzi program „Jagny Niedzielskiej kuchnia bez resztek” i współprowadzi „Widelcem po mapie”. Uczy technik gotowania i sposobów planowania zakupów.

***

Organizatorem festiwalu Audioriver, który odbędzie się w Płocku w dniach 23-25 lipca 2021 r. jest Fundacja Jest Akcja!

Partnerzy festiwalu: Miasto Płock, POKiS

Sponsorzy festiwalu: True Music, Lech, Vype

Bilety na festiwal można zdobyć za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5  oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2M35rNA.

***

Audioriver to jeden z najważniejszych festiwali muzycznych w Polsce i zarazem wydarzenie jedyne w swoim rodzaju. To tutaj można jednocześnie zobaczyć najsłynniejszych na świecie reprezentantów house’u, techno i drum & bassu, jak i światowe gwiazdy elektroniki ocierającej się o pop, rock czy hip-hop. Audioriver łączy wiele światów i wszyscy tutaj są równi. Gigant sceny jest tak samo ważny jak nieznany eksperymentator. Fan Audioriver jeżdżący do Płocka od lat, jest równie istotny jak początkujący słuchacz elektroniki. Organizatorzy wydarzenia i niezwykle pozytywna publiczność festiwalu witają z otwartymi ramionami wszystkich, którzy kochają dobrą muzykę i chcą zużyć dużo energii na wyrażaniu tego podczas koncertów,
live-actów i setów DJ-skich.

Więcej na www.audioriver.pl

Join Our Newsletter!

Love Daynight? We love to tell you about our new stuff. Subscribe to newsletter!

You may also read!

Walizki, czyli nowoczesne widowisko cyrkowe po raz pierwszy w Polsce!

Jakie doświadczenia życiowe nosisz w swojej walizce?Dokąd z nią pójdziesz?Co zabierzesz, a czego spróbujesz się pozbyć?Kogo spotkasz i jak

Read More...

Już 3 października jubileuszowa, 10. edycja Gali French Touch La Belle Vie!

French Touch La Belle Vie! - wielowymiarowy projekt mający na celu przybliżenie Polakom francuskiej kultury, kuchni, mody czy filozofii

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu