Jak kupować, żeby nie marnować? Jakie mity
funkcjonują wokół tematu zero-waste? W grudniu, czyli najbardziej konsumpcyjnym
okresie w roku, Audioriver przygląda się tematowi żywności.
W ramach akcji #audiorivergoesgreen eko-ambasadroka festiwalu Jagna Niedzielska,
opowiada
o przyczynach marnowania jedzenia oraz dzieli się patentami na kuchnię bez
resztek.
Statystyczny Polak wyrzuca rocznie ok. 235 kg jedzenia, to ponad 40 talerzy miesięcznie. Wyrzucanie jedzenia to marnowanie żywności, wody, energii, pracy ludzkiej oraz emisja szkodliwego CO2. Jednocześnie mamy w Polsce 2 mln osób żyjących w skrajnym ubóstwie. W jaki sposób przeciętny konsument może wpłynąć na ten problem? Jakie działania należy podjąć? Podczas siódmego już miesiąca akcji #audiorivergoesgreen, w każdy grudniowy poniedziałek, na Instagramie i Facebooku Audioriver, pojawią się kolejne materiały edukacyjne. Jagna Niedzielska podzieli się wiedzą oraz sprawdzonymi patentami na kuchnię oraz zakupy w duchu “zero-waste, a także rozprawi się z powszechnymi mitami na temat marnowania żywności. Pierwszy materiał zostanie udostępniony 7 grudnia o godzinie 19:00.
Projekt Audioriver goes green (#audiorivergoesgreen) powstał, aby edukować w zakresie ekologii oraz zmian klimatu. Ambasadorka akcji, Jagna Niedzielska przez 12 miesięcy rozmawia z naukowcami, ekspertami i aktywistami, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Każdego miesiąca w mediach społecznościowych Audioriver poruszany jest inny temat. Festiwal otwiera pole do dyskusji, tworząc platformę do wymiany wiedzy i doświadczeń.
Marnotrawstwo jedzenia to już siódmy blok
tematyczny akcji Audioriver, która została zapoczątkowana w czerwcu 2020 r. W
ciągu sześciu miesięcy, ambasadorka projektu i jej goście szeroko omawiali
m.in. tematy fast fashion, ochrony zwierząt czy nadprodukcji plastiku.
W cotygodniowych materiałach edukacyjnych pojawili się m.in. przedstawiciele Fundacji WWF (rzeczniczka prasowa Katarzyna Karpa-Świderek i ambasador Michał Piróg), Areta Szpura, Anna Pięta, Paulina Górska, Julia Wizowska, Marta Dyks, czy prof. Zbigniew Karaczun. Partnerami akcji są: Koalicja Klimatyczna, Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie i Extinction Rebellion Polska.
Do
grudniowej dyskusji na temat marnowania jedzenia, festiwal zaprosił Marka Borowskiego,
Prezesa Fundacji Banków Żywności oraz Annę Bielewską, freegankę,
aktywistkę Extinction Rebellion
i założycielkę inicjatywy Error Bistro. Livestreaming z udziałem gości odbędzie
się 14 grudnia o godz. 19:00 na Facebooku Audioriver.
Z rozmowy będzie można dowiedzieć się, m.in. jak działają Banki Żywności, w
jaki sposób wesprzeć działanie Fundacji, która zajmuje się zbiórką żywności i
przekazywaniem jej potrzebującym oraz czym jest freeganizm i czy jedzenie,
które trafia do śmietników wciąż nadaje się do spożycia.
Jagna Niedzielska, to mistrzyni niemarnowania, autorka poradników jak nie produkować odpadów. Niespokojny duch polskiej sceny kulinarnej. Nastawiona na nieustanny rozwój pod okiem największych światowych autorytetów nurtu „No Waste”, w tym szefa kuchni pionierskiej restauracji „Silo” w Angielskim Brighton – Douglasa McMastera i helsińskiej restauracji „Nolla” o tym samym profilu. Prowadzi program „Jagny Niedzielskiej kuchnia bez resztek” i współprowadzi „Widelcem po mapie”. Uczy technik gotowania i sposobów planowania zakupów.
***
Organizatorem festiwalu Audioriver, który odbędzie się w Płocku w dniach 23-25 lipca 2021 r. jest Fundacja Jest Akcja!
Partnerzy festiwalu: Miasto Płock, POKiS
Sponsorzy festiwalu: True Music, Lech, Vype
Bilety na festiwal można zdobyć za pośrednictwem serwisu eBilet.pl: https://bit.ly/2faykc5 oraz w wybranych punktach stacjonarnych w całej Polsce: https://bit.ly/2M35rNA.
***
Audioriver to jeden z
najważniejszych festiwali muzycznych w Polsce i zarazem wydarzenie jedyne w
swoim rodzaju. To tutaj można jednocześnie zobaczyć najsłynniejszych na świecie
reprezentantów house’u, techno i drum & bassu, jak i światowe gwiazdy
elektroniki ocierającej się o pop, rock czy hip-hop. Audioriver łączy wiele
światów i wszyscy tutaj są równi. Gigant sceny jest tak samo ważny jak nieznany
eksperymentator. Fan Audioriver jeżdżący do Płocka od lat, jest równie istotny
jak początkujący słuchacz elektroniki. Organizatorzy wydarzenia i niezwykle
pozytywna publiczność festiwalu witają z otwartymi ramionami wszystkich, którzy
kochają dobrą muzykę i chcą zużyć dużo energii na wyrażaniu tego podczas
koncertów,
live-actów i setów DJ-skich.
Więcej na www.audioriver.pl