” Głupionka Jezusowa” premiera 25 czerwca w Teatrze Druga Strefa”

In Teatr

Teatr Druga Strefa, Magazynowa 14A, 02-652 Warszawa GŁUPIONKA JEZUSOWA | Premiera “Nie miłość a nienawiść w sercach”

GŁUPIONKA JEZUSOWA Moralitet – gatunek dramatyczny o tematyce religijnej, ukształtowany w XIV wieku na północy Europy. Moralitety ukazywały dzieje jednostkowego bohatera, wybierającego pomiędzy złem a dobrem, potępieniem a zbawieniem.

Bohater moralitetu pozbawiony był wszelkich cech jednostkowych, narodowych. Przesłanie miało być uniwersalne, moralitety unikały więc wszelkich konkretów, zarówno w określeniu miejsca akcji, jak i konstrukcji bohatera. Akcja sztuki rozgrywa się w kościele w małym mieście. Bohaterką dramatu jest Maria, zwana Głupionką. Kobieta uchodzi za osobę głupią, być może upośledzoną umysłową.

Głupionka jest pośmiewiskiem małomiasteczkowego środowiska. Kilka lat temu wyszła za mąż za Józka, który zaraz po ślubie zginął w wypadku samochodowym. Od tego czasu Głupionka żyje samotnie, na skaju nędzy. Proboszcz Karpik okazjonalnie zatrudnia ją do sprzątania kościoła. Głupionka twierdzi, że jej wiara się wypaliła i że Bóg ją zbyt mocno doświadczył zabierając jej ukochanego Józka.

Pewnego dnia, kiedy Głupionka sprząta kościół, Jezus wiszący dotychczas spokojnie nad ołtarzem budzi się i prosi kobietę, żeby pomogła mu zejść z krzyża…

Autor: Radosław Figura. Reżyseria, scenografia i muzyka: Sylwester Biraga. Występują: Borys Jaźnicki, Aleksandra Kowalczyk, Karol Stępkowski, Maciej Zuchowicz. Współpraca produkcyjna: Małgorzta Dyoniziak, Attila Horvath, Edyta Dominiak. Realizacja techniczna: Eligiusz Baranowski, Michał Cieślak. Plakat: Jan Wawrynkiewicz. Foto: Piotr Leczkowski. Prapremiera LISTOPAD 2020 | Premiera 25, 26 czerwca 2021 Czas trwania 95 minut. https://www.teatr2strefa.pl/event-details/glupionka-jezusowa-premiera

REPERTUAR – CZERWIEC 2021

pt., 04 czerwca godz.21.00

GEOMETRIA PROPAGANDY | Premiera

“Surrealistyczny, abstrakcyjny, dziwaczny. Polecam gorąco!” Królowa Kier

Pewnego wieczoru, na arenie a raczej na scenie pojawia się zwierzę. Ale jeśli przyjrzeć się uważnie to chyba jest człowiek. Kiedy nagle czarną przestrzeń sceny przeszywa promień światła to wyraźnie widać, że to jest… Biały Królik. Królik, który nagle wpadł do Świata Ludzi dokładnie tą samą drogą, którą Alicja z niego wypadła i znalazła się w Krainie Czarów.

Biały Królik ma do wypełnienia misję specjalną. Z rozkazu jej wysokości Królowej Kier, musi zdobyć dla niej nowych poddanych, choć bardziej pasowałyby tutaj określenie nowych obywateli. Mieszkańcy Krainy Czarów w niejasnych okolicznościach zostali… zresztą to co się z nimi stało jest zupełnie nieistotne… Ważne jest to, że idąc do Teatru Druga Strefa musicie wiedzieć jedno – Królik trafił tu całkiem przypadkiem i całkiem przypadkiem ma do rozdania 6 473 827 382 darmowych biletów na lot do Krainy Czarów.

Zastanawialiście się kiedyś, czy żonglerka może być jawną propagandą lub czy można manipulować ludźmi dokładnie tak samo jak manipuluje się przedmiotami? Jest całkiem możliwe, że poznacie odpowiedzi na te pytania oglądając “Geometrię Propagandy”. Istnieje jednak duże ryzyko, że nie czekając na żadne odpowiedzi, skorzystacie z darmowych biletów do krainy, w której rządzi nieprzerwanie Królowa Kier.

“Geometria Propagandy” jest syntezą tak wielu rodzajów sztuki performatywnej, że trudno właściwie nazwać ją spektaklem sensu stricte. Czy to teatr formy? Zapewne tak. Czy to spektakl Nowego Cyrku? Poniekąd tak. Spektakl można by nazwać Monodramem Nowo-Cyrkowym, gdyby nie drobny niuans – Królowa Kier pojawiająca się w najmniej odpowiednich momentach tej historii.

Koncept, scenariusz, choreografia i wykonanie: Tomasz Piotrowski

Dramaturgia i reżyseria: Sylwester Biraga

Video: Karolina fender Noińska JAJKOFILM

Kostiumy: Rurzowa, Maniek Skucha, Kamil Dziliński

Współpraca: Anna Dzilińska, Małgorzata Dyoniziak

Realizacja techniczna: Michał Cieślak, Elek Baranowski

Podziękowania dla Festiwalu Karnawał Sztukmistrzów w Lublinie

Premiera 4 czerwca 2021 

Czas trwania 60 minut

Spektakl w ramach cyklu #debiutywarszawskie

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

sob., 05 czerwca godz.20.00

THE OSMOSIS | Balet

THE OSMOSIS to jednoaktowy balet utrzymany w stylistyce neoklasycznej pokazujący różne oblicza związku dwojga ludzi – harmonię, zauroczenie, pożądanie, przemoc, ochłodzenie, wyparcie, mrok, romantyzm, dojrzałość – którzy finalnie odnajdują miłość do samych siebie.

THE OSMOSIS to jednoaktowy balet utrzymany w stylistyce neoklasycznej pokazujący różne oblicza związku dwojga ludzi – harmonię, zauroczenie, pożądanie, przemoc, ochłodzenie, wyparcie, mrok, romantyzm, dojrzałość – którzy finalnie odnajdują miłość do samych siebie.

Osmoza – samorzutne przenikanie cząstek celem wyrównania wartości. Czyż nie tak powinna brzmieć definicja idealnego związku? Platon twierdził, że jesteśmy połówkami jabłek stale szukającymi tej właściwej by znowu stać się jednością i to poszukiwanie jest tym najważniejszym. Bez drugiej osoby jesteśmy tylko połówką. Karmieni ideą idealnej, romantycznej miłości, bez której jesteśmy niekompletni stale poszukujemy, odnajdujemy na chwilę, przeżywamy zawody, narażamy siebie na nieczyste intencje, jesteśmy niekiedy poniżani i obrażani, a czasem idziemy na kompromisy, wybieramy trwanie w związku ze strachu przed samotnością. Niekiedy naprawdę uważamy, że jesteśmy zakochani i nawet kochamy lub zakochani jesteśmy w idei bycia z kimś.

Przyjęło się, że drugą osobę ma się kochać ponad życie, ponad własne życie i zrobić wszystko – w ogień skoczyć, czyli narazić siebie w imię miłości, a jak nie to nie jest to prawdziwa miłość.

A co człowiekiem? Z najważniejszą jednostką? Co z miłością człowieka do siebie samego? Co z odnalezieniem miłości do siebie i pracą nad tym związkiem.

A może jednak nie jesteśmy połówkami?

Może tylko nie rozumiemy, że jesteśmy całością – kompletną cząstką, która może wybrać drugą cząstkę i wówczas nastąpi samorzutne przenikanie cząstek celem wyrównania – OSMOZA.

Choreografia: Natalia Maria Wojciechowska

Muzyka: Laurent Uhres, Max Richter, Arvo Part, Ola Gjeilo

Tańczą: Łukasz Lewandowski i Natalia Maria Wojciechowska

Premiera 14 lutego 2020

Czas trwania 60 minut

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

czw., 10 czerwca godz.20.00

pt., 11 czerwca godz.20.00

BETTE & JOAN | Komedia

Historia najdłuższego konfliktu w Hollywood

Komedia Antona Burge`a o dwóch wielkich gwiazdach Hollywood: Bette Davis i Joan Crawford.

Dwie garderoby, dwa gwiazdorskie krzesła i dwie kobiety: Bette Davis i Joan Crawford. Niegdyś gwiazdy wielkiego formatu, teraz zrobią niemal wszystko, żeby jeszcze raz stanąć w świetle reflektorów, usłyszeć klaps filmowy i magiczne słowo „action”. Nawet zagrają razem w jednym filmie, chociaż ich niechęć do siebie jest niemal legendarna. 

„Bette & Joan” to sztuka, która pokazuje jeden dzień gwiazd na planie filmowym Boba Aldricha „Co się zdarzyło Baby Jane”. I chociaż obydwie są perfekcjonistkami, obydwu zależy na filmie i obydwie chcą znowu zabłysnąć, to nie przeszkodzi im to jednak w większych i mniejszych złośliwościach względem siebie. A wszystko to może i wrednie, ale w białych rękawiczkach i ze specyficznym poczuciem humoru.

Z recenzji:

„Prawdziwy aktorski koncert.”

Łukasz Maciejewski | WPROST

„Zmienny w nastrojach wieczór, do smakowania w teatrze.”

Tomasz Miłkowski | Tygodnik Przegląd

„Spektakl w reżyserii Sylwestra Biragi okazuje się lustrem, w którym powinny się przejrzeć wszystkie aktorki w tym kraju.”

Włodzimierz Neubart | chochlikulturalny.blogspot.com

„Halina Chrobak i Marzena Trybała czują się znakomicie w kreacjach gwiazd filmowych przyciągając zainteresowanie każdą kwestią.”

Małgorzata Moryc, Andrzej Łucjan | www.warszawa.pl

Obsada:

Halina Chrobak – Joan Crawford

Marzena Trybała – Bette Davis

Sylwester Biraga – Bob Aldrich 

Autor: Anton Burge

Reżyseria i scenografia: Sylwester Biraga

Tłumaczenie: Michał Ignar

Kostiumy: Marcin Żak

Make-up: Natalia Kida

Foto: Marcin Wiśnios

Technika: Eligiusz Baranowski  

Prapremiera polska – 27 grudnia 2018

Czas trwania 90 minut / jedna przerwa

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

sob., 12 czerwca godz.18.00

sob., 12 czerwca godz.20.00

LUDOBÓJCY | Pożegnanie z tytułem

Spektakl na podstawie literatury faktu i publicystyki.

L U D O B Ó J C Y Żyją razem bez sporów, często przez stulecia. Na tej samej ziemi, pod tym samym niebem. Pewnego dnia pojawia się jednak ktoś, kto chce drugiego z tej wspólnoty wykluczyć. Tak było w latach trzydziestych w Europie, w dziewięćdziesiątym czwartym w Rwandzie, rok później w Srebrenicy. Sąsiedzi stali się ludobójcami. Czy ludobójcy odeszli wraz z XX wiekiem? A może są wśród nas i tylko czekają na odpowiedni moment? Są w Chinach, Czeczeni, Syrii, może również w Polsce… Czy grozi nam ludobójstwo?

Spektakl na podstawie literatury faktu i publicystyki.

Scenariusz, reżyseria i wykonanie: Pranay Pawlicki,

Muzyka: Wojciech Kostrzewa

Pranay Pawlicki (ur.1983) absolwent Wydziału Lalkarskiego Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu. Aktor, reżyser i dramaturg. Zawodowo związany z Teatrem Polskim im. A. Szyfmana w Warszawie, w którym jest asystentem reżysera i inspicjentem, czasami również występuje na jego scenie. Spektaklem # w mojej stodole (premiera 16.12.2019 r.) rozpoczął eksplorowanie formy monodramu, LUDOBÓJCY to druga odsłona tych poszukiwań i swoista kontynuacja wcześniej podjętych wątków, mimo, że to dwa niezależne przedstawienia.

#scenawpiwnicy | POŻEGNANIE Z TYTUŁEM

Czas trwania 60 minut

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

czw., 17 czerwca godz.20.00

PUENTY | Monodram baletowy

Opowieść o miłości do baletu. Miłości wymagającej, której nikt i nic nie było w stanie zabić.

Puenty – twarde baletki, używane w balecie, przeznaczone do tańca klasycznego lub ostatnio używane w tańcu współczesnym. Tancerki tańcząc stoją na samych czubkach palców, czyli wchodzą na puenty. Artystka wchodząca na puenty ma stwarzać wrażenie lekkości i unoszenia się w powietrzu. Puenty to opowieść o miłości do baletu. Miłości trudnej, wymagającej, której nikt i nic nie było w stanie zabić. 

Historia o długiej i trudnej drodze od pierwszych pas w szkole baletowej do momentu, w którym “brzydkie kaczątko” przemienia się w “majestatycznego łabędzia.” 

A nasza opowieść zaczyna się tak:  “Tata dostał od jednego ze swoich klientów podwójne zaproszenie na Jezioro Łabędzie. Ale nie chciał iść. Wolał siedzieć w domu nad jakimiś dokumentami. Więc to ja poszłam z mamą żeby drugi bilet się nie zmarnował. Też nie za bardzo chciało mi się iść. Fakt, chodziłam wtedy na zajęcia taneczne w domu kultury, ale moim życiem był hip hop. joł, joł! Wcale nie miałam ochoty oglądać jakichś staromodnych podrygów. Ale mama obiecała lody po przedstawieniu…” 

Autor tekstu: Sławomir Kowalski

Wykonanie: Natalia Maria Wojciechowska

Reżyseria, dramaturgia i scenografia: Sylwester Biraga

Choreografia: Natalia Maria Wojciechowska i Sylwester Biraga

Foto: Piotr Leczkowski

Plakat: Kamil Rekosz

Obsługa techniczna: Eligiusz Baranowski

Prapremiera 23, 24 lipca 2020

Czas trwania 90 minut

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

pt., 18 czerwca godz.20.00

sob., 19 czerwca godz.20.00

CZKAWKA | Tragikomedia

Przyszedł samotny mężczyzna do samotnego mężczyzny.

Siergiej pracownik naukowy i etnograf przyszedł do Fiodora pułkownika rezerwy i patrioty. Nie przyszedł on z własnej woli a został zmuszony przez Tą, która w nim żyje. Na codzień bardzo spokojna, lecz gdy Siergiej wypije odrobinę alkoholu Ona budzi się. Po piwie czy czerwonym winie jest bardzo kulturalna, ale po wódce staje się wulgarna, agresywna i szydzi sobie z mężczyzn.

SIERGIEJ: Już panu tłumaczę, we mnie żyje ONA! 

FIODOR: Od razu wiedziałem, że ty jesteś z tych!

Po czterech latach na naszą scenę powraca tragikomedia Vladimira Zujeva w tłumaczeniu Bożeny Majorczyk pod tytułem CZKAWKA.  Na scenie Piotr Duda jako Fiodor i Grzegorz Sierzputowski jako Siergiej. 

Koncepcja, dramaturgia i reżyseria: Sylwester Biraga

Wznowienie – październik 2020

#scenawpiwnicy

Czas trwania 75 minut

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

pt., 25 czerwca godz.20.00

sob., 26 czerwca godz.20.00

GŁUPIONKA JEZUSOWA | Premiera

“Nie miłość a nienawiść w sercach”

Moralitet – gatunek dramatyczny o tematyce religijnej, ukształtowany w XIV wieku na północy Europy. Moralitety ukazywały dzieje jednostkowego bohatera, wybierającego pomiędzy złem a dobrem, potępieniem a zbawieniem. Bohater moralitetu pozbawiony był wszelkich cech jednostkowych,  narodowych.  Przesłanie miało być uniwersalne, moralitety unikały więc wszelkich  konkretów, zarówno w określeniu miejsca akcji, jak i konstrukcji  bohatera.

Akcja sztuki rozgrywa się w kościele w małym mieście. Bohaterką dramatu jest Maria, zwana Głupionką. Kobieta uchodzi za osobę głupią, być może  upośledzoną umysłową. Głupionka jest pośmiewiskiem małomiasteczkowego  środowiska. Kilka lat temu wyszła za mąż za Józka, który zaraz po  ślubie zginął w wypadku samochodowym. Od tego czasu Głupionka żyje samotnie, na skraju nędzy. Proboszcz Karpik okazjonalnie zatrudnia ją do  sprzątania kościoła. Głupionka twierdzi, że jej wiara się wypaliła i że Bóg ją zbyt mocno doświadczył zabierając jej  ukochanego Józka. Pewnego  dnia, kiedy Głupionka sprząta kościół, Jezus wiszący dotychczas  spokojnie nad ołtarzem budzi się i prosi kobietę, żeby pomogła mu zejść z  krzyża… 

Autor: Radosław Figura

Reżyseria, scenografia i muzyka: Sylwester Biraga

Występują: Borys Jaźnicki, Aleksandra Kowalczyk, Karol Stępkowski, Maciej Zuchowicz

Współpraca produkcyjna: Małgorzta Dyoniziak, Attila Horvath, Edyta Dominiak

Realizacja techniczna: Eligiusz Baranowski, Michał Cieślak

Plakat: Jan Wawrynkiewicz

Foto: Piotr Leczkowski.

Prapremiera 30 listopada 2020 |  Premiera 25, 26 czerwca 2021

Czas trwania 95 minut. 

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

Join Our Newsletter!

Love Daynight? We love to tell you about our new stuff. Subscribe to newsletter!

You may also read!

ZAUŁEK KOSZMARÓW NAJNOWSZY FILM W REŻYSERII GUILLERMO DEL TORO JUŻ 15 CZERWCA NA DVD!

Dwukrotny laureat Oscara® Guillermo del Toro – twórca takich obrazów jak „Labirynt Fauna”, czy „Kształt wody”, wraca z nowym

Read More...

Jennifer Lopez w najbardziej współczesnej komedii romantycznej! “WYJDŹ ZA MNIE” na Blu-ray i DVD 15 czerwca

Para supergwiazd Kat Valdez (Jennifer Lopez) i Bastian (debiutujący w filmie Maluma) mają się pobrać na oczach milionów widzów. Kiedy jednak

Read More...

FESTIWAL CLASSIX NA ŻYWIECCZYŹNIE JUŻ OD 13-15 Maja 2022

Festiwal ClassiX to innowacyjny festiwal na styku sztuk. Łamie schematy i konwencje. Łącząc różne gatunki sztuki łączy ludzi. Czwarta edycja Festiwalu

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu