Od 7 do 9 lipca wrocławskim Rynkiem zawładną szefowie kuchni, produkty regionalne i warsztaty kulinarne. Wszystko to w ramach nowego festiwalu Delicje Regionów organizowanego przez Artis i miasto Wrocław.
To będą trzy dni kulinarnej uczty! Setki produktów, wyjątkowi wystawcy, pokazy kulinarne i liczne warsztaty.
Na scenie zobaczymy Julkę Cymbaluk i Kubę Tomaszczyk z Masterchefa Junior, a także blogerów i szefów kuchni – Gagika Grigoryana (Gotuj z Gruzinem) i Bartosza Snecza Dębskiego (Snecz Gotuje), Wojciecha Harapkiewicza i Łukasza Majchrowskiego.
– To będzie pierwsza edycja festiwalu. Delicje Regionów to nowa jakość i zupełnie nowy pomysł na zachęcenie mieszkańców Wrocławia oraz turystów do odkrywania nowych smaków. Delicjami żyć będzie całe miasto, ale festiwal skupi też uwagę całej Polski, a nawet wykroczymy nim poza krajowe ramy kulinarne, aby dzielić się doświadczeniami i czerpać inspiracje z międzynarodowych trendów gastronomicznych – mówi Małgorzata Schauer-Tyc, organizatorka festiwalu z firmy Artis.
Oprócz gastronomii na rynku zostanie przygotowana strefa edukacyjna, w której prezentować będą się jednostki miejskie oraz podmioty zewnętrzne, prowadząc pokazy i prelekcje w zakresie ekologii i zrównoważonego rozwoju.
Wrocław jest pierwszym miastem w Polsce przyjętym do międzynarodowej Sieci DELICE, zainicjowanej przez miasto Lyon w 2007 roku.
– Delicje Regionów 2023 to impreza organizowana pod patronatem międzynarodowej sieci Delice. Wrocław dołączył do niej w ubiegłym roku. Zostaliśmy zaproszeni do tej sieci, ponieważ jakość kuchni wrocławskiej jest coraz szerzej znana. To także forma promocji – mówi Małgorzata Golak, dyrektorka Biura Rozwoju Gospodarczego. – Miasta w ramach Delice promują innowacje i skracanie drogi „od pola do stołu”. Przykładem będzie ten festiwal. Będziemy także promować postawę less waste.
W sieci DELICE jest 31 miast z 5 kontynentów, m.in: Lizbona, Bordeaux, Barcelona, Bruksela, Madryt, Lipsk, Ryga, Montreal, Chicago czy Buenos Aires.
Miasta, które decydują się być członkami sieci, wykorzystują żywność i gastronomię do rozwoju swoich miast. To promocja innowacyjności i wartości wśród restauratorów, mieszkańców, NGO i innych organizacji.