Delicje Regionów Polski

In Free Time

Od 7 do 9 lipca wrocławskim Rynkiem zawładną szefowie kuchni, produkty regionalne i warsztaty kulinarne. Wszystko to w ramach nowego festiwalu Delicje Regionów organizowanego przez Artis i miasto Wrocław.

To będą trzy dni kulinarnej uczty! Setki produktów, wyjątkowi wystawcy, pokazy kulinarne i liczne warsztaty.

Na scenie zobaczymy Julkę Cymbaluk i Kubę Tomaszczyk z Masterchefa Junior, a także blogerów i szefów kuchni – Gagika Grigoryana (Gotuj z Gruzinem) i Bartosza Snecza Dębskiego (Snecz Gotuje), Wojciecha Harapkiewicza i Łukasza Majchrowskiego.

To będzie pierwsza edycja festiwalu. Delicje Regionów to nowa jakość i zupełnie nowy pomysł na zachęcenie mieszkańców Wrocławia oraz turystów do odkrywania nowych smaków. Delicjami żyć będzie całe miasto, ale festiwal skupi też uwagę całej Polski, a nawet wykroczymy nim poza krajowe ramy kulinarne, aby dzielić się doświadczeniami i czerpać inspiracje z międzynarodowych trendów gastronomicznych – mówi Małgorzata Schauer-Tyc, organizatorka festiwalu z firmy Artis.

Oprócz gastronomii na rynku zostanie przygotowana strefa edukacyjna, w której prezentować będą się jednostki miejskie oraz podmioty zewnętrzne, prowadząc pokazy i prelekcje w zakresie ekologii i zrównoważonego rozwoju.

Wrocław jest pierwszym miastem w Polsce przyjętym do międzynarodowej Sieci DELICE, zainicjowanej przez miasto Lyon w 2007 roku.

Delicje Regionów 2023 to impreza organizowana pod patronatem międzynarodowej sieci Delice. Wrocław dołączył do niej w ubiegłym roku. Zostaliśmy zaproszeni do tej sieci, ponieważ jakość kuchni wrocławskiej jest coraz szerzej znana. To także forma promocjimówi Małgorzata Golak, dyrektorka Biura Rozwoju Gospodarczego. – Miasta w ramach Delice promują innowacje i skracanie drogi „od pola do stołu”. Przykładem będzie ten festiwal. Będziemy także promować postawę less waste.

W sieci DELICE jest 31 miast z 5 kontynentów, m.in: Lizbona, Bordeaux, Barcelona, Bruksela, Madryt, Lipsk, Ryga, Montreal, Chicago czy Buenos Aires.

Miasta, które decydują się być członkami sieci, wykorzystują żywność i gastronomię do rozwoju swoich miast. To promocja innowacyjności i wartości wśród restauratorów, mieszkańców, NGO i innych organizacji.

Join Our Newsletter!

Love Daynight? We love to tell you about our new stuff. Subscribe to newsletter!

You may also read!

#wtonacjirecenzji: Piątkowe występy na festiwalu „Dla Ciebie” spełniły pokładane oczekiwania?

Pierwsza edycja festiwalu „Dla Ciebie” przeszła do historii. Dokładnie tydzień temu rozpoczynało się dwudniowe święto muzyki, które odbywało się

Read More...

#wtonacjipromocji. Fantastyka z silną bohaterką w roli głównej, czyli premiera trzeciego tomu elfickiej sagi “Córa Lasu”

Już 12 września swoją premierę będzie miała “Niewolnica elfów” autorstwa Justyny Komudy (J. K. Komuda), czyli trzeci tom popularnej

Read More...

#wtonacjipromocji. Utopia, która istnieje – film „Rave” w reżyserii Łukasza Rondudy i Dawida Nickela

Już 4 października na ekrany kin studyjnych wchodzi film „Rave” w reżyserii Łukasza Rondudy i Dawida Nickela, który rzuca

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu