Już 18 czerwca do księgarń trafi pierwszy tom nowego wydania klasycznej powieści Jarosława Grzędowicza.
Pierwszy tom został wydany w 2005 roku i zdobył wszystkie ważniejsze nagrody w polskiej fantastyce: Nagrodę im. Janusza A. Zajdla, Śląkfę, Nautilusa i Sfinksa. Również kolejne tomy zdobywały uznanie czytelników – oraz kolejne nominacje i nagrody.
„Pan Lodowego Ogrodu” prócz kilku polskich wydań doczekał się również wydań w Czechach oraz Rosji, a łączne nakłady sięgnęły miliona egzemplarzy.
Władza uzależnia, szczególnie w połączeniu z magią. Wyobraź sobie, że stałeś się bogiem – ktoś miałby cię tego stanu pozbawić?Nie liczą się sentymenty, dobro wspólne, misja i przyjaźń.
Vuko Drakkainen samotnie rusza na ratunek ekspedycji naukowej badającej człekopodobną cywilizację planety Midgaard. Pod żadnym pozorem nie może ingerować w rozwój nieznanej kultury. Trafia na zły czas. Planeta powitała go mgłą i śmiercią. Dalej jest tylko gorzej. Trwa wojna bogów. Giną śmiertelnicy. Odwieczne reguły zostały złamane.

J A R O S Ł A W G R Z Ę D O W I C Z – Obwołany klasykiem za życia Grzędowicz udowadnia, że fantastyka może wznieść się ponad fabularne schematy. Co więcej – jest w stanie wznieść się i nie upaść z hukiem w miarę rozwijania historii (…). Jedynym hukiem, który może jej towarzyszyć (…) jest bowiem dźwięk otwieranego szampana. Xsięgarnia
Już prawie 40 lat żongluje gatunkami literackimi, konwencjami oraz rozmieszczeniem akcji w przestrzeni i czasie. Tym samym udowadnia, że w swojej dziedzinie jest prawdziwym mistrzem oraz jednym z najpopularniejszych autorów w Polsce. W wolnym czasie robi to, na co ma akurat ochotę.
Może to być całe spektrum czynności: sport, prace domowe, dziurawienie puszek za pomocą wiatrówki, lektura, spożywanie napojów ozdobionych miniaturowymi parasolkami, gotowanie, oglądanie telewizji, dekorowanie swoją osobą kanapy, leżenie w hamaku i gapienie się na liście bądź na wodę. Cennym wsparciem dla Grzędowicza jest jego żona Maja Lidia Kossakowska. Jak sam twierdzi to błogosławieństwo móc zapytać innego pisarza o zdanie albo radę dotyczącą skonstruowania jakiejś sceny.
