Wystartowała druga edycja autorskiego programu Audioteki „Usłysz kulturę”

In Aktualności, Literatura

Wystartowała druga edycja autorskiego programu Audioteki „Usłysz kulturę”. Do zrealizowania własna produkcja w formacie audio!

Po sukcesie pierwszej edycji „Usłysz kulturę”, podczas której w ciągu 13 miesięcy, wpłynęło 418 zgłoszeń, Audioteka kontynuuje program. W tym roku jego uczestnicy – scenopisarze, reżyserzy i wszyscy twórcy autorskich treści będą odpowiadali na WEZWANIA, w ramach których będzie można zgłaszać pomysły na scenariusze we wskazanym gatunku literackim. Pierwsze z nich dotyczy produkcji familijnej. Partnerem akcji jest StoryLab Pro.

Druga edycja w nowej formule

„Usłysz kulturę” to autorski program Audioteki, którego celem jest wsparcie m.in. scenarzystów, reżyserów i reportażystów w finansowaniu i realizacji autorskich produkcji audio od strony technicznej.  Tegoroczną edycję charakteryzuje zupełnie nowa formuła oparta na WEZWANIACH. – „Co kilka miesięcy wraz z wybranym partnerem będziemy ogłaszać WEZWANIE – czyli zapotrzebowanie na pomysły scenariusza w danym gatunku czy temacie. Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń wybierzemy maksymalnie 10 najlepszych, a ich autorzy zostaną nagrodzeni spotkaniem ze script-doctorem. Zwycięzcom zaproponujemy realizację projektu” – komentuje Klaudia Grzesiak, Kierownik ds. pozyskiwania contentu, Audioteka.

Na pierwsze WEZWANIE twórcy programu wybrali scenariusz produkcji familijnej. – „Wśród wielu angażujących i niebanalnych zeszłorocznych aplikacji, najwięcej produkcji powstało właśnie w tej kategorii. Dlatego też, widząc duży potencjał rynkowy tego typu realizacji w formacie audio, na pierwsze WEZWANIE wybraliśmy właśnie historie familijne. Z pełnym przekonaniem zdecydowaliśmy, aby to właśnie one otwierały serię WEZWAŃ nowej edycji programu” – dodaje Monika Bazdyga, szefowa marketingu Audioteki. Zwyciężą najbardziej kreatywne, nieszablonowe i angażujące historie.

Autorzy programu zapewniają, że każdego z nagrodzonych twórców wesprą od strony merytorycznej i technicznej tak, aby finalnie powstał wyjątkowy i oryginalny produkt.Jak zapewniają, aby zrealizować swój projekt wystarczy otwarty umysł i koncepcja świetnej historii. – „Chcemy wykorzystać nasze 13-letnie doświadczenie w branży, aby móc wspierać rozwój rynku i nowych talentów. Dlatego też, przejmujemy na siebie całkowicie kwestie techniczne, takie jak realizację audiobooka lub innej formy audio. Oferujemy również wsparcie w kwestii praw autorskich, zorganizowania studia nagraniowego, znalezienia reżysera do projektu lub obsady. Oferujemy przestrzeń do pracy. Zapraszamy zarówno profesjonalnych scenarzystów, jak i osoby trudniące się scenopisarstwem amatorsko, do zmierzenia się ze swoimi wizjami oraz do dzielenia się talentem. Jesteśmy otwarci na wszelkie, nawet bardzo zwariowane pomysły i z niecierpliwością czekamy na zgłoszenia” – wyjaśnia Aleksandra Dąbrowska, szefowa produkcji Audioteki.

Pomysł napędzany sukcesem

Pierwsza edycja „Usłysz kulturę” cieszyła się ogromnym powodzeniem. W ciągu 13 miesięcy w ramach programu swoje zgłoszenia przesłało 418 twórców. Wybranych zostało 21 autorskich scenariuszy, a 9 zrealizowanych na ich podstawie produkcji, jest dostępnych w aplikacji Audioteki. Wśród nich, znalazł się pierwszy w Polsce audiomusical “Jestem, kim chcesz” w reżyserii Bartka Szpaka z zespołem Teatru Muzycznego Roma, “Lodowa przełęcz”, czyli zakopiański audioserial z aktorami Teatru Witkacego, podcast Adama Śmiałka “Towary modne”, a także audioreportaż Ewy Stusińskiej “Miła robótka”.

Wszyscy zainteresowani odpowiedzią na WEZWANIE familijne mogą przesyłać swoje zgłoszenia do 12 sierpnia. Wyniki zostaną ogłoszone w połowie października.

Temat nowego WEZWANIA zostanie ogłoszony jesienią.

Zachęcamy do obejrzenia bezpłatnych webinarów, dostępnych na stronie projektu [link].  

webinarium 1 – Czym jest program Usłysz Kulturę?

webinarium 2 – Jak wygląda proces produkcji?

webinarium 3 – Jak reżyserujemy produkcje audio?

webinarium 4 – Jak napisać dobry scenariusz?

webinarium 5 – Wezwanie nr 1. – scenariusz produkcji familijnej

Audioteka wspiera scenarzystów angażując się także w dodatkowe inicjatywy. W tym roku została partnerem 5. edycji Script Wars – Mazowieckiego Konkursu Scenariuszowego, w ramach którego ufundowała dla zwycięzców nagrody finansowe, a także możliwość zaproszenia wybranych laureatów lub finalistów do negocjacji w celu zawarcia umowy dotyczącej realizacji wersji audio na podstawie zwycięskiego scenariusza.

Link do strony “Usłysz kulturę” 2021: https://pages.audioteka.com/pl/uslysz-kulture/

***

Audioteka – powstała w 2008 roku, zostając prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej, cyfrowej rozrywce.  Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 12 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także jakość oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in po niemiecku, francusku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na nasze trzy główne platformy – “Audioteka”, “Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm “Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale też potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.

Join Our Newsletter!

Love Daynight? We love to tell you about our new stuff. Subscribe to newsletter!

You may also read!

#wtonacjirozmowy: Anna Krystaszek: Klucz do wydania powieści? Trzeba pisać codziennie

– Oczywiste jest, że nieco się obawiam negatywnych opinii. Jednak jest pewnie powiedzenie, że tylko głupiec się nie boi.

Read More...

#wtonacjipromocji: „Informacja zwrotna”, czyli w zasadzie, jaką się okaże?

Jakub Żulczyk to autor, którego nie trzeba przedstawiać. Świadczy o tym popularność i rozpoznawalność, jaką zyskał dzięki nieszablonowym publikacjom

Read More...

#wtonacjipromocji: „Tokio vice”, czyli czas odkryć brutalną twarz Japonii!

Tym razem w serii #wtonacjipromocji prezentujemy Wam publikację Jake’a Adelsteina. Prawdą jest, że została wydana w 2009 roku, lecz

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu