Finalistka 2 edycji hitowego programu „Hotel Paradise” wydaje singiel, zatytułowany „Iluzja”. Utwór zapowiada jej debiutancki album, który ukaże się wiosną 2022 roku.
fot.materiały prasowe
Pierwsza piosenka Soni – „Oto raj”, promująca emitowany na antenie TVN7, trzeci sezon popularnego reality show, odniosła wielki sukces. Osiągnęła blisko 3,5 miliona wyświetleń na kanale Youtube i ponad 500 tysięcy odsłuchań na serwisie Spotify.
Teraz przyszedł czas na produkcję, która w pełni pokaże ją jako samodzielną artystkę oraz zaprezentuje muzyczny klimat, w którym czuje się najlepiej. Przez ostatnie miesiące wokalistka całkowicie poświęciła się muzyce, spędzając długie godziny w studiu nagraniowym, pracując nad własnym repertuarem. Podczas poszukiwań piosenek na swoją pierwszą płytę los sprawił, że na jej drodze pojawili się Jeremi Sikorski i Mikołaj Trybulec – od razu poczuła, że ta współpraca zaowocuje czymś wyjątkowym. I nie pomyliła się… To właśnie oni stoją za pierwszym singlem pt. „ILUZJA”.
„Ta piosenka opowiada historię z mojego życia, która zmieniła mnie na zawsze. To bardzo osobisty utwór, a jego najmniejszy nawet szczegół odzwierciedla mnie, Sonię” – mówi o współpracy Sonia Szklanowska
„Proces powstawania był ciężki i długi, a to dlatego, że chciałam by pierwszy singiel był w pełni mój, w stu procentach był tożsamy nie tylko ze mną jako artystką, ale też jako człowiekiem. Każde słowo, każdy dźwięk wychodzi z mojego wnętrza i jest wiernym odbiciem moich doświadczeń i przeżyć. Gdy po wielu godzinach rozmów, analizowaniu muzycznych pomysłów, po raz pierwszy usłyszałam kompozycję w całości, miałam ciarki.
fot. materiały prasowe
Pomyślałam: to jest właśnie to, czego szukałam, ten utwór to cała ja. Jest idealny, by na początek mojej muzycznej drogi, pokazać go światu. Włożyłam w niego całe swoje serce i wyśpiewałam cały swój ból. Mam takie marzenie, by każdy odbiorca tej piosenki, odnalazł też w niej odrobinę siebie.
Przecież każdy z nas doświadczył w życiu cierpienia po stracie bliskiej osoby. Chciałabym, aby ten numer dawał nadzieję w chwilach, kiedy życie nas nie rozpieszcza i nie potrafimy sobie radzić z ogromnym smutkiem i żalem” – tak Sonia opowiada o singlu „Iluzja”.
Do piosenki powstał emocjonalny i klimatyczny teledysk. Za jego produkcję odpowiada firma Golden Media Polska, realizująca programu „Hotel Paradise”. Producentem jest Grzegorz Piekarski, a reżyserem Bartosz Łabęcki. To ten sam team, który stworzył wideoklip do utworu „Oto raj”.
„Szukając pomysłu na teledysk do piosenki „Iluzja”, skupiliśmy się na historii opowiedzianej przez Sonię oraz środkach, którymi moglibyśmy oddać w obrazie emocje płynące z tego utworu. Nasze przeżycia, szczególnie te najbardziej bolesne, pozostawiają w nas trwałe ślady. Zostają z nami na zawsze.
Podobnie jak tatuaże na naszym ciele. I właśnie tworzenie tatuażu oraz towarzyszący temu ból, przywołują u Soni wspomnienia, które pojawiają się przed jej oczami, a widzowie mogą je poznać oglądając teledysk.” – tak przedstawia wizję artystyczną wideoklipu jego producent – Grzegorz Piekarski.
Muzyka: Jeremi Sikorski, Mikołaj Trybulec, Michał Sikorski, Marek Walaszek
Słowa: Jeremi Sikorski, Mikołaj Trybulec, Sonia Szklanowska
Wykonanie: Sonia Szklanowska
Producent: Mikołaj Trybulec
Teledysk do piosenki „Iluzja”
Producent wykonawczy: Golden Media Polska
Producent: Grzegorz Piekarski
Scenariusz: Bartosz Łabęcki i Grzegorz Piekarski
Reżyseria: Bartosz Łabęcki
DOP: Marcin Szałański
Kamery specjalne i dron: Marek Pomianowski
Światło: Tomasz Konstrat i Tomasz Gizelski
Montaż: Piotr Zuchniewicz
Kierownik produkcji: Maja Ramlo
Making of i social media: Monika Wilczak i Ewelina Willman