#BookTok. Empik i TikTok łączą siły

In Aktualności, Literatura

Empik i TikTok rozpoczynają długofalową współpracę, która ma na celu promocję czytelnictwa i wsparcie kultury w Polsce. Platforma objęła patronatem nagrodę Odkrycia Empiku 2021, a to dopiero początek wspólnych inicjatyw. Obie marki zapowiadają szereg różnorodnych działań komunikacyjnych, również z zakresu CSR – zarówno w Empiku, na platformie TikTok, jak i poza nią.

TikTok systematycznie współtworzy lub angażuje się w akcje, które wspierają wartościową rozrywkę. Z tego powodu razem z Empikiem – rynkowym liderem, obecnym w polskim krajobrazie kulturalnym od ponad 70 lat – podejmuje działania skupione na promocji literatury i czytelnictwa. Pierwszą wspólną inicjatywą jest patronat TikToka nad Odkryciami Empiku 2021 – wyróżnieniami dla artystów, którzy w minionym roku szczególnie zaznaczyli swoją obecność w świecie kultury, a ich twórczy fenomen doceniło eksperckie Jury. Laureaci w Literaturze, Muzyce i Filmie zostaną ogłoszeni 15 lutego podczas gali Bestsellerów Empiku 2021. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo w kilku kanałach, m.in. na TikToku.

Współpraca Tiktoka i Empiku

Ponadto, platforma wspólnie z zasięgowymi twórcami, będzie zachęcać do oddawania głosów na Nagrodę Publiczności w ramach Bestsellerów Empiku 2021. Głosowanie w aplikacji Empik potrwa od 1 do 10 lutego. TikTok stworzy także w okresie głosowania hashtag challenge, w którym użytkownicy polecać będą swoje ulubione lektury. Autorzy najbardziej pomysłowych filmów mają szansę na atrakcyjne nagrody – zestawy składające się z książkowych bestsellerów Empiku, limitowanych gadżetów TikToka oraz voucherów do aplikacji Empik Go z tysiącami ebooków, audiobooków i podcastów.

Współpraca, która ma na celu promocję czytelnictwa i wsparcie kultury w Polsce

Finałem pierwszego etapu współpracy będzie transmisja na żywo z gali Bestsellerów Empiku 2021, okraszona dodatkowo materiałami zza kulis, ekskluzywnymi wywiadami z gwiazdami itd. Wszystkie aktywności komunikacyjne będą promowane najbardziej zasięgowymi formatami TikToka.

fot.pixabay

Kolejne etapy współpracy także oparte będą o promocję wartościowych pozycji literackich z różnych gatunków i skierowane do różnych grup odbiorców, w tym również tych, którzy po tradycyjną książkę sięgnąć nie mogą. Więcej szczegółów już wkrótce.

TikTok poleca w Empikach

W ramach współpracy w 50 wybranych salonach Empik pojawią się dedykowane półki oznaczone logo TikToka, na które trafią wybrane pozycje książkowe polecane przez twórców i użytkowników platformy. Co więcej, dzięki kodom QR i specjalnej ekspozycji graficznej, można będzie od razu dotrzeć do wideo recenzującego dany tytuł. Czytelnicy dostaną szczerą i wiarygodną recenzję wprost od innych fanów książek. Natomiast sami użytkownicy platformy – dzięki fachowej i kreatywnej recenzji – będą mogli zainspirować innych, zaistnieć w nowej roli i kto wie – może zyskać sławę!

O wszystkich wspólnych aktywnościach użytkownicy TikToka dowiedzą się z dedykowanej strony dostępnej w sekcji „Odkryj” w aplikacji lub śledząc dedykowany akcji hasztag.

Życie literackie online

Mamy olbrzymie doświadczenie i sukcesy w promocji książek i czytelnictwa w świecie cyfrowym: nasze Premiery Online i spotkania z twórcami czy Wirtualne Targi Książki gromadzą wielomilionową publiczność. Współpraca z TikTokiem to doskonała okazja, aby zwiększyć dotarcie przekazu o książkach i promować czytelnictwo w Polsce. Łącząc siły, możemy inspirować i przekonać kolejnych odbiorców, że książki to wartościowa forma spędzania wolnego czasu

podkreśla Artur Malinowski, Digital Marketing Division Director, Empik

fot.pixabay

TikTok to miejsce, które kształtuje kulturę, oferując równocześnie wyjątkowe doświadczenia swoim użytkownikom. Ponad 60 proc. z nich przyznaje, że platforma pozwala im odkrywać nowe rzeczy – poszerzając ich horyzonty i zainteresowania. Jestem przekonana, że współpraca z Empikiem sprawi, że TikTok na stałe zostanie naturalnym miejscem do dyskusji o książkach, a tym samym zachęci użytkowników do eksplorowania wyjątkowych, dojrzałych treści – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations Team, TikTok Polska. ­­

O Empik

Empik jest czołową marką lifestyle’ową w Polsce, z siecią ponad 300 salonów, oraz jedną z 3 największych platform e-commerce. Od ponad 70 lat wspieramy kulturę i propagujemy czytelnictwo wśród dzieci i dorosłych, m.in. poprzez spotkania autorskie i projekty specjalne. Jesteśmy organizatorem największego literackiego wydarzenia w polskim internecie – Wirtualnych Targów Książki, a także popularnego cyklu spotkań premiera online, który przyciąga miliony widzów. W ramach pięciu edycji akcji CSR 1000 powodów, by czytać przekazaliśmy szkolnym bibliotekom aż 52 000 książek o łącznej wartości ponad 1 mln 300 tys. zł! https://www.empik.com/

O TikTok

TikTok jest czołową platformą krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Naszą misją jest inspirowanie, pobudzanie kreatywności i sprawianie radości. TikTok posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Krajach Nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio. https://www.tiktok.com/pl/

Join Our Newsletter!

Love Daynight? We love to tell you about our new stuff. Subscribe to newsletter!

You may also read!

Nie ma potężniejszej siły niż miłość. Brazylijski hit DZIKA MIŁOŚĆ dostępny w NOVELAS+

Nominowana do International Emmy Awards DZIKA MIŁOŚĆ to 120-odcinkowa historia ukazująca prawdziwą moc uczucia. Widzowie już mogą śledzić przygody

Read More...

AQUAMAN I ZAGINIONE KRÓLESTWO już od 15 marca na 4K UHD, Blu-ray i DVD!

Zupełnie nowy rozdział w historii jednego z kluczowych członków Ligi Sprawiedliwości. Jason Momoa powraca jako Aquaman w pełnym akcji

Read More...

Zjawiskowa JESSICA CHASTAIN na okładkach HARPER’S BAZAAR MEXICO & SPAIN | PAMIĘĆ w kinach od 22.03

Nowy film jednego z najciekawszych współczesnych reżyserów Michela Franco, portretuje dwójkę bohaterów, którzy w poszukiwaniu miłości i zrozumienia muszą

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu