Don Juan – premiera w 109. rocznicę otwarcia Teatru Polskiego w Warszawie

In Teatr

Premiera w 400. rocznicę urodzin Moliera i 109. rocznicę otwarcia Teatru Polskiego w Warszawie

Nie mam wątpliwości – losy klasycznej literatury teatralnej zależą nie tylko od upodobań widowni, ale przede wszystkim od twórców i ich postawy wobec szczerości i uczciwości dzieła. Konfrontację i wymianę poglądów, choćby najbardziej rozbieżnych, uważam za konieczność. Niestety coraz częściej stajemy przed wyzwaniem licznych nieporozumień, pomieszania pojęć, wieloznaczności interpretacji tych samych określeń, zawłaszczania symboli i ich znaczeń.


W moim przekonaniu nieustanne pozostawanie w rzetelnym kontakcie z klasyką, pomaga odnaleźć nadzieję na sensowność Świata. „Don Juan”, w mojej interpretacji, jest to historia młodego człowieka, który żyje w czasach
niezliczonych odpowiedzi na pytania o sens życia i nieograniczonej wolności ich wyboru. Mógłbym go nazwać dzieckiem naszych czasów. Słucha tylko własnych pragnień, buntuje się przeciwko społecznemu porządkowi, sam dla siebie stanowi prawo, wierzy w nieistnienie Boga. Jest w tym autentyczny, uczciwy i nieustępliwy.

Trudność w ocenie jego postawy polega na tym, że niełatwo odmówić mu racji. Powstaje przy tym paradoks; to nie obecność Don Juana destabilizuje ustalony porządek, ale jego śmierć. Intryguje mnie próba opowiedzenia tej historii widzowi, który żyje w świecie uwolnionym z dogmatów – świecie, w którym utracono tradycyjną moralność, ale nie zyskano nowej.

Piotr Kurzawa

PREMIERA
29.01.2022, Duża Scena

Molière
Don Juan Reżyseria: Piotr Kurzawa
Przekład: Bohdan Korzeniewski
Scenografia i kostiumy: Małgorzata Pietraś
Muzyka: Paweł Szamburski
Reżyseria światła: Jarosław Wardaszka
Układ walk: Przemysław Wyszyński

OBSADA
Don Juan: Krzysztof Kwiatkowski
Sganarel: Adam Biedrzycki
Dona Elwira / Widmo: Dorota Bzdyla
Don Luis / Komandor: Antoni Ostrouch
Don Carlos: Krystian Modzelewski
Don Alonso: Tomasz Błasiak
Guzman / Pan Niedziela: Dominik Łoś
Karolka / Widmo II: Bernadetta Statkiewicz (AT)
Pietrek: Paweł Krucz
Marcysia: Ewa Makomaska
Stokrotka: Jakub Kordas
Posąg Komandora: Maksymilian Rogacki
Żebrak: Michał Breitenwald

Join Our Newsletter!

Love Daynight? We love to tell you about our new stuff. Subscribe to newsletter!

You may also read!

#wtonacjirecenzji: „ELVIS” film tak samo pulsujący i dynamiczny jak muzyka Presleya. To produkcja, która pokazuje życie chłopaka, o którym bez wahania można powiedzieć, iż wart był milion dolarów.

Reżyser Baz Luhrmann oddaje widzom widowiskową historię króla rock and rolla opowiedzianą przez Toma Parkera „Pułkownika” (Tom Hanks) , człowieka który odkrył Presleya

Read More...

#wtonacjipromocji: „Król ringu”, czyli dlaczego nieważne ile razy upadłeś, jeśli wstałeś o jeden więcej

Przedstawiamy Wam literacki debiut autorki, która sygnuje swoje książki jako Dakota Arizona. Dzięki temu autorowi przekonujemy się ile może znaczyć wdanie

Read More...

#wtonacjipromocji: „Dziewczyna z biblioteki”, czyli jak i dlaczego faceci potrafią tracić głowy na punkcie kobiet

Przedstawiamy Wam następny tytuł Igi Daniszewskiej, który nosi tytuł „Dziewczyna z biblioteki”. Za sprawą tego tytułu autorka prezentuje, że typowe przeciwieństwa

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu