Rozwój contentu to nie jedyne aktywności, na których koncentrowała się spółka w 2021 roku. Równie prężnie rozwijało się zaplecze IT w Audiotece.
Inwestycje w technologie
– Od lat najważniejszym obszarem, nad którym pracujemy w naszym dziale IT jest UX, czyli użyteczność aplikacji dla naszych użytkowników. Zależy nam na tym, aby doświadczenie ze spędzania czasu w Audiotece było jak najlepsze, dostępne opcje intuicyjne, a samo przebywanie z nami – komfortowe i wywołujące jedynie pozytywne emocje. UX w Audiotece od zawsze ma dla nas najwyższy priorytet, zresztą nasza aplikacja była i jest prekursorem mobilnych rozwiązań – wyznaczamy trendy, z których potem korzysta cały rynek – komentuje Seidler. I dodaje – Prowadziliśmy i nadal prowadzimy prace rozwojowe nad integracjami z mobilnymi, przenośnymi urządzeniami, takimi jak Alexa czy nowoczesne smartwatche. Chcemy być tam, gdzie są nasi użytkownicy – w samochodzie, w domu czy podczas uprawiania sportu!
W 2021 roku spółka odnotowała 25% wzrost liczby użytkowników aplikacji vs. rok 2020. Co więcej, liczba słuchaczy korzystających z Audioteki na tzw. urządzeniach peryferyjnych (smartwatche i inne urządzenia przenośne typu Alexa) wzrosła o 35% vs. poprzedni rok.
– W 2021 na wszystkich urządzeniach użytkownicy odsłuchali łącznie 1,6 mld minut! To o 65% minut treści więcej niż w roku 2020. Widzimy, że rozszerzenie dostępności aplikacji zgodnie z preferencjami naszych słuchaczy przynosi efekty – komentuje Seidler.
Audioteka z partnerami
W 2021 roku Audioteka podjęła szereg inicjatyw aktywizujących środowisko scenopisarzy w Polsce i za granicą. Firma została partnerem takich wydarzeń jak Script Wars, Script Fiesta, konkursu Papaya Young Directors czy Międzynarodowego Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni.
– W zeszłym roku prężnie działaliśmy angażując się w szereg inicjatyw, w tym przykładowo organizując webinary, czy nawiązując partnerstwa z organizacjami branżowymi. Pozytywne przyjęcie naszego wystąpienia podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni zaowocowało współpracą z Gildią Scenarzystów Polskich. Cel mamy jeden – chcemy być partnerem pierwszego wyboru dla scenarzystów filmowych i serialowych – komentujeArkadiusz Seidler.
Plany na 2022?
Audioteka planuje dalsze poszerzanie oferty platformy, zwłaszcza w gatunkach dynamicznie zyskujących na popularności, tj. kryminałów, sci-fi, sensacji, ale też w segmencie produkcji familijnych czy adresowanych do kobiet lub dzieci. Ta ostatnia kategoria w 2021 roku doczekała się własnej aplikacji Audioteka Kids, której testową wersję udostępniono części użytkowników pod koniec 2021 roku, a wkrótce trafi ona do szerokiej dystrybucji.
Ponadto spółka niezmiennie rozwija obszar B2B, w tym aplikację skierowaną do biznesu i działów HR – Inspiro.
– Cieszę się, że 95% klientów, którzy korzystali z Inspiro w 2021 roku, podpisało z nami umowę na kolejny rok. Wśród nich mamy m.in. PKO Bank Polski, Santander, mLeasing, czy Grupa Żywiec. Sama aplikacja jest świetnym benefitem, który dostrzega coraz więcej firm, nie tylko na rynku polskim, ale i za granicą, m.in. czeskim i niemieckim. To ogromna motywacja do działania. Przed nami intensywny rok 2022 – podsumowuje Seidler.
***
Audioteka – powstała w 2008 roku, zostając prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej, cyfrowej rozrywce. Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 19 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także jakość oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in po niemiecku, francusku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na nasze trzy główne platformy – “Audioteka”, “Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm “Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale też potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.