Gra pozorów, brak tolerancji, przemoc i wszechobecna szarzyzna to znak czasów gierkowskiej dekady lat 70. Nic dziwnego, że przyjazd Davida Bowie, który zatrzymuje się na chwilę w Warszawie, obrasta legendą i budzi uśpione marzenia i tęsknoty.
„Bowie w Warszawie” w wydaniu Audioteki to nie tylko znane głosy topowych polskich aktorów, ale także muzyka skomponowana przez Dominika Strycharskiego na potrzeby produkcji. Pieczę nad warstwą kreatywną słuchowiska trzymała Dorota Masłowska, autorka scenariusza, który miał już swoją premierę na deskach teatru Studio. Superprodukcja w reżyserii Pawła Świątka jest już dostępna w aplikacji Audioteki, w abonamencie Audioteka Klub.
Bowie w Warszawie już w aplikacji Audioteki
David Bowie, gwiazda światowego formatu i człowiek zarówno kontrowersyjny, jak i budzący fascynację to postać oderwana od realiów peerelowskiej Warszawy. Jego krótki pobyt w stolicy, w trakcie podróży z Moskwy do Berlina, uwypuklił różnice między rzeczywistością „zachodu”, a lokalnymi standardami, w których brak miejsca na wolność i poszukiwanie siebie.. W tym samym czasie w jednym z dusznych i ciasnych warszawskich mieszkań plutonowy Wojciech Krętek usiłuje rozwikłać sprawę niejakiego Dusidamka z Mokotowa. Siejący postrach oprawca zdaje się jednak być tylko symbolem przemocy i opresji, których mieszkanki Warszawy doświadczają na każdym kroku od świata i siebie nawzajem. Czy król muzyki ma coś wspólnego z seryjnym dusicielem?
Produkcja z gwiazdorską obsadą
Reżyserem słuchowiska „Bowie w Warszawie” jest Paweł Świątek, absolwent reżyserii na Wydziale Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST im. L. Solskiego. Za muzykę, sound design oraz miks i mastering piosenek odpowiada kompozytor Dominik Strycharski, współtwórca ponad 90 spektakli, laureat Paszportu POLITYKI w kategorii Teatr za tworzone, często na żywo, muzyczne fonosfery, które nie tylko oddają atmosferę spektakli, ale są jednymi z ich bohaterów i scenicznymi partnerami dla aktorów i aktorek. W rolę producentki kreatywnej audiobooka wcieliła się sama autorka – Dorota Masłowska.
– Wizyta Davida Bowiego w Polsce, bardzo krótka i dość przypadkowa w latach 70., zawsze prowokowała moją wyobraźnię, bo on jest dla mnie symbolem wolności, a Polska jest dla mnie symbolem braku wolności, albo nieumiejętności wolności. Zawsze bardzo mnie interesowało, co wydarzyło się w głowie Davida, kiedy spędził w naszej stolicy słynne 40 minut. A raczej, co wydarzyło się wtedy tutaj, co tkwiło za pewnymi pozorami i fasadami, które mógł zobaczyć. Sztuka „Bowie w Warszawie” jest fantazją na ten temat, fantazją również językową – Dorota Masłowska, autorka sztuki „Bowie w Warszawie”.
Głównym bohaterom superprodukcji głosów udzielają najpopularniejsi polscy aktorzy, m.in. Marek Kalita, Justyna Wasilewska, Magdalena Lamparska, Maria Maj, Agnieszka Podsiadlik, Tomasz Karolak, Janusz Chabior, Edyta Olszówka i Magdalena Kuta.
Superprodukcja „Bowie w Warszawie” dostępna jest na stronie www oraz w aplikacji Audioteki od 14.09. Można jej także posłuchać w ramach usługi Audioteka Klub.
***
Audioteka
Powstała w 2008 roku, zostając prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej, cyfrowej rozrywce. Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 19 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także jakość oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in po niemiecku, czesku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na nasze trzy główne platformy – “Audioteka”, “Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm “Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale też potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.