Co ma wspólnego rave z sadzeniem paprotek? Zagadkę wyjaśni Audioriver Lab

In Muzyka, Wydarzenia

Kwietniowy Audioriver Lab to dwa bloki tematyczne i aż osiem spotkań z ekspertami kultury, dwa warsztaty wokół muzyki, a na rozgrzewkę ćwiczenia z nienarzekania.

W ciągu jednego dnia – 7 kwietnia na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego – uczestnicy wydarzenia będą mogli spotkać się z twórcami i producentami z różnych obszarów, wspólnie poszukać inspiracji, podzielić się doświadczeniami i dobrymi praktykami, a także nauczyć networkingu.

Po całym dniu o dobrą atmosferę After Party zadbają m.in. Scuba (UK), Leon (PL) i Deas (PL).

Organizowana od 2011 roku przez Audioriver konferencja wciąż będzie krążyć wokół tematów związanych z muzyką, jednak zmieni się całkowicie jej formuła – wydarzenie ma labowy, praktyczny charakter.

Podstawą dobrego programu są zazwyczaj zaproszeni goście. Wśród prowadzących znaleźli się: Ernesto Leal z londyńskiej Red Gallery, kolektyw Future Simple, Marta Białek z Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, kurator sztuk wizualnych oraz sound artu Łukasz Strzelczyk, Jędrzej „Dtekk” Dondziło oraz Cezary Chwicewski z białostockiego Up To Date Festival, filmoznawca Paweł Świerczek, twórczyni projektu „Utopia” i Móve Mózg Małgorzata Brodzińska, performer Antoni Michnik, pisarka i artystka Zofia Krawiec, a także muzyk i producent dźwięku Radek Sirko znany jako Duy Debord.

 

 

Nieskończona ilość pytań, idea DIY, dobry storytelling i case-study legalnego, artystycznego squatu w Londynie

 

Masz ochotę na rewolucję w kreowaniu i postrzeganiu kultury? Blok pierwszy „100 pytań o” to część programu, w której będziecie mogli zadawać niezliczoną ilość pytań, ponieważ podczas czterech spotkań po prostu nie sposób będzie się zatrzymać na samej teorii.

 

Po pierwsze – jak myślicie, czy warto budować sieci wsparcia i czy to się opłaca? Na to pytanie poszukacie odpowiedzi razem z Martą Białek w oparciu o jej doświadczenia w budowaniu sieci Latających Animatorów Kultury.  Po drugie – czy wiecie jak tworzyć wydarzenia w oparciu o filozofię do-it-yourself? Łukasz Strzelczyk porozmawia z Wami o tym dlaczego warto zaangażować się w małe, niszowe, ale zajawkowe inicjatywy, a jego kilkunastoletnie doświadczenie – zarówno w obszarze kultury niezależnej, estetyce DIY, jak i przy organizacji w pełni profesjonalnych wydarzeń – pozwoli uważniej przyjrzeć się temu co ma wpływ na rozpoznawalność marki.  Po trzecie – czy to możliwe, aby nieużywaną przestrzeń w centrum miasta zmienić w legalny, artystyczny  squat?

O case-study Red Gallery opowie zaproszony przez Audioriver i British Council do Warszawy Ernesto Leal, który swoim projektem rozpoczął rewolucję w londyńskiej kulturze. Zamieniliśmy parking w bardzo potrzebną przestrzeń publiczną… Nie mówimy “nie” komukolwiek z pomysłami. Nikomu nie mówimy co robić. Naszą zasadą jest dzielenie się tą wolnością z każdym, kto chce z niej korzystać. To wszystko współpraca. Dostajemy tanią przestrzeń w obszarze, w którym przestrzeń jest na wagę złota – mówi w rozmowie z The Guardian. Prawie 3000 m2, zróżnicowany program wystaw, instalacji, koncertów, imprez klubowych i filmowych, a także ścisła współpraca lokalnej społeczności i partnerów biznesowych, to koncept, który tylko czeka na swoją premierę w jednym z polskich miast.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się jak stworzyć kulturalny squat, koniecznie wpiszcie to spotkanie do swoich kalendarzy. Po czwarte – jak kreować dobry storytelling? Macie już pomysł na wydarzenie, a jego produkcja nie wydaje się być Waszym zmartwieniem? Nadszedł czas na działania promocyjne. Tu z pomocą przyjdą Wam Jędrzej „Dtekk” Dondziło oraz Cezary Chwicewski z Up To Date Festival, którzy opowiedzą o tym jaki jest ich przepis na skuteczną komunikację.

 

 

Nowe kierunki w podejściu do dźwięku, czyli o przenikaniu się muzyki z innymi dziedzinami kultury

 

Tworzysz muzykę, ale wciąż czujesz, że to za mało? A może nieustannie szukasz nietypowych rozwiązań, ponieważ Twoja wyobraźnia wydaje się mieć niekończące się pokłady ciekawych pomysłów? W bloku drugim – „Tak też można”  – znajdziecie inspirujące przykłady nietypowych połączeń muzyki elektronicznej z innymi działaniami artystycznymi.

 

O tym czy można zobaczyć dźwięki i czy są jakieś związki pomiędzy muzyką a animacją opowie Paweł Świerczek. Podczas spotkania zaprezentuje najciekawsze przykłady uwidaczniania dźwięku, począwszy od pre-kinowych eksperymentów, a skończywszy na realizacjach VR’owych czy rzeczywistości rozszerzonej. Małgorzata Brodzińska wraz z uczestnikami wyjaśni tytułową zagadkę co ma wspólnego rave z sadzeniem paprotek, a także opowie o tym czy warto rozsadzać formaty od wewnątrz i czy powinna wtedy grać muzyka.

Porozmawia z uczestnikami również o tym jak odważnie myśleć o sobie samym. Nie zabraknie spotkania na styku kultury i nauki – w programie znalazło się również spotkanie poświęcone badaniom dźwięku. Antoni Michnik zajmie się tematem sound studies, które łączą ekologię akustyczną, dźwiękowy design, etnomuzykologię i archeologię mediów, a także dzisiejsze, historyczne oraz przyszłe pejzaże dźwiękowe. A jeśli mowa o muzyce, to może się ona również kojarzyć z imprezowaniem. O tym czemu imprezowanie nie ma tylko hedonistycznego wymiaru, a także o tym czym jest selfie-feminizm, opowie Zofia Krawiec. Podczas tego spotkania uczestnicy porozmawiają o konstruowaniu wirtualnej rzeczywistości oraz o tym jak Instagram przyczynił się do rewolucji i upodmiotowienia młodych kobiet.

 

 

To nie są tylko ćwiczenia

 

Dzień zakończą warsztaty. W programie znalazł się warsztat psychologiczny „Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół”, który poprowadzi kolektyw Future Simple oraz warsztat muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem. Podczas tego pierwszego uczestnicy będą szukali m.in. odpowiedzi na następujące pytania: czy z definicji nieprzewidywalną pracę w branży muzycznej da się lepiej zorganizować, jak sprawniej ogarniać chaos mnóstwa pilnych i niestandardowych działań oraz jakie umiejętności komunikacyjne przydadzą się podczas trudnych spotkań z artystami, sponsorami i partnerami projektów?

Duy Gebord z kolei pokaże początkującym twórcom, którzy stawiają pierwsze kroki w produkcji muzycznej, wachlarz operacji cyfrowych na dźwięku. Na zajęcia potrzebny będzie tylko własny laptop i słuchawki (najlepiej nauszne) oraz bezpłatny program Ableton 10 (do pobrania online). W ramach warsztatów prowadzący omówi również takie tematy, jak: tor audio i jego elementy (mikrofon, głośnik, mikser), nagrywanie dźwięku, sygnał audio (analogowy i cyfrowy), muzyczny hardware i software, programy typu DAW (Digital Audio Workstation), synteza dźwięku, sampling, efekty modulujące, kompresja, montaż dźwięku, automatyzacja oraz midi.

 

Wszyscy uczestnicy i uczestniczki Labu będą mogli stworzyć swój własny plan dnia – na poszczególne spotkania i warsztaty będzie można zapisać się poprzez formularz udostępniony po zakupie biletu. Koniecznie sprawdźcie szczegółowy program.


Więcej informacji na:
www.audioriver.pl.
Wydarzenie na FB:
www.facebook.com/events/194739541288891/

Projekt zorganizowany we współpracy z British Council w ramach cyklu Creativity Talks. Partner wydarzenia: Samorząd Studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerzy medialni: TVP Kultura, 4FUN TV, Trójka Polskie Radio, Czwórka Polskie Radio, K MAG, Aktivist, F5, Co Jest Grane 24, Noizz, VICE, Muno.pl

 

AUDIORIVER LAB – program

 

Wydarzenie otwierające: Ćwiczenia z [nie]narzekania // Prowadzenie: Future Simple

 

Spotkania do wyboru:

 

Blok pierwszy: „100 pytań o”

1.Jak budować sieci wsparcia i czy to się ”opłaca”? // Gość: Marta Białek

2.Jak tworzyć wydarzenia do-it-yourself? // Gość: Łukasz Strzelczyk

3.Jak tworzyć kulturalny squat – case-study londyńskiej Red Gallery // Gość: Ernesto Leal

4.Jak tworzyć dobry storytelling? // Goście: Cezary Chwicewski i Jędrzej „Dtekk” Dondziło

 

Blok drugi: „Też tak można”

1.Czy można zobaczyć dźwięki? O związkach muzyki i animacji // Gość: Paweł Świerczek

2.Co może mieć wspólnego rave z sadzeniem paprotek? O strategiach obecności w pejzażu kulturowym // Gość: Małgorzata Brodzińska

3.Jak bada się dźwięk? Prezentacja współczesnych nurtów sound studies // Gość: Antoni Michnik

4.Czym jest selfie-feminizm? O upodmiotowieniu i konstruowaniu wirtualnej tożsamości // Gość: Zofia Krawiec

 

Blok trzeci: „Ćwiczenia”

1.Warsztat psychologiczny: Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół? // Prowadzące: Future Simple

2.Warsztat muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem // Prowadzący: Radek Sirko

 

 

AFTER PARTY

7 kwietnia, od 23:30 do 8.00 // Smolna 38

 

Main Stage: Scuba, Leon, Deas, Rodrigezz b2b Aksamit

Patio: Glasse, Maciek Głębocki, Adam Gorczyca, Luke Hiero, Pavlo, Ice (Beachboys)

 

 

 

Bilety:

Audioriver Lab: 20 zł (50% zniżka dla 100 pierwszych studentów Uniwersytetu Warszawskiego)
Audioriver Lab + After Party w przedsprzedaży na ebilet.pl: 50 zł/ 40 ze zniżką studencką dla UW (pula 100 biletów)
After Party – bilety na miejscu: 30 zł do północy, później 40 zł.
Bilety na Audioriver Lab oraz Lab+After Party dostępne będą na ebilet.pl: www.ebilet.pl/muzyka/festiwale/audioriver-lab/
Liczba biletów jest ograniczona

Join Our Newsletter!

Love Daynight? We love to tell you about our new stuff. Subscribe to newsletter!

You may also read!

Do autorek Czwartej Strony Kryminału dołącza…

Do grona autorek i autorów Czwartej Strony Kryminału dołącza Klaudia Muniak! fot. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Klaudia Muniak to autorka, która

Read More...

Ocean, łagry, miłość i przemoc! Na podstawie najnowszej powieści Szczepana Twardocha właśnie powstała superprodukcja audio. W rolach głównych Bartłomiej Topa i Szczepan Twardoch.

Miesiąc po premierze papierowej edycji Chołodu na rynku wydawniczym ukazuje się produkcja audio, w której główną rolę obok Bartłomieja Topy zagrał Szczepan

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu