Co ma wspólnego rave z sadzeniem paprotek? Zagadkę wyjaśni Audioriver Lab

In Muzyka, Wydarzenia

Kwietniowy Audioriver Lab to dwa bloki tematyczne i aż osiem spotkań z ekspertami kultury, dwa warsztaty wokół muzyki, a na rozgrzewkę ćwiczenia z nienarzekania.

W ciągu jednego dnia – 7 kwietnia na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego – uczestnicy wydarzenia będą mogli spotkać się z twórcami i producentami z różnych obszarów, wspólnie poszukać inspiracji, podzielić się doświadczeniami i dobrymi praktykami, a także nauczyć networkingu.

Po całym dniu o dobrą atmosferę After Party zadbają m.in. Scuba (UK), Leon (PL) i Deas (PL).

Organizowana od 2011 roku przez Audioriver konferencja wciąż będzie krążyć wokół tematów związanych z muzyką, jednak zmieni się całkowicie jej formuła – wydarzenie ma labowy, praktyczny charakter.

Podstawą dobrego programu są zazwyczaj zaproszeni goście. Wśród prowadzących znaleźli się: Ernesto Leal z londyńskiej Red Gallery, kolektyw Future Simple, Marta Białek z Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, kurator sztuk wizualnych oraz sound artu Łukasz Strzelczyk, Jędrzej „Dtekk” Dondziło oraz Cezary Chwicewski z białostockiego Up To Date Festival, filmoznawca Paweł Świerczek, twórczyni projektu „Utopia” i Móve Mózg Małgorzata Brodzińska, performer Antoni Michnik, pisarka i artystka Zofia Krawiec, a także muzyk i producent dźwięku Radek Sirko znany jako Duy Debord.

 

 

Nieskończona ilość pytań, idea DIY, dobry storytelling i case-study legalnego, artystycznego squatu w Londynie

 

Masz ochotę na rewolucję w kreowaniu i postrzeganiu kultury? Blok pierwszy „100 pytań o” to część programu, w której będziecie mogli zadawać niezliczoną ilość pytań, ponieważ podczas czterech spotkań po prostu nie sposób będzie się zatrzymać na samej teorii.

 

Po pierwsze – jak myślicie, czy warto budować sieci wsparcia i czy to się opłaca? Na to pytanie poszukacie odpowiedzi razem z Martą Białek w oparciu o jej doświadczenia w budowaniu sieci Latających Animatorów Kultury.  Po drugie – czy wiecie jak tworzyć wydarzenia w oparciu o filozofię do-it-yourself? Łukasz Strzelczyk porozmawia z Wami o tym dlaczego warto zaangażować się w małe, niszowe, ale zajawkowe inicjatywy, a jego kilkunastoletnie doświadczenie – zarówno w obszarze kultury niezależnej, estetyce DIY, jak i przy organizacji w pełni profesjonalnych wydarzeń – pozwoli uważniej przyjrzeć się temu co ma wpływ na rozpoznawalność marki.  Po trzecie – czy to możliwe, aby nieużywaną przestrzeń w centrum miasta zmienić w legalny, artystyczny  squat?

O case-study Red Gallery opowie zaproszony przez Audioriver i British Council do Warszawy Ernesto Leal, który swoim projektem rozpoczął rewolucję w londyńskiej kulturze. Zamieniliśmy parking w bardzo potrzebną przestrzeń publiczną… Nie mówimy “nie” komukolwiek z pomysłami. Nikomu nie mówimy co robić. Naszą zasadą jest dzielenie się tą wolnością z każdym, kto chce z niej korzystać. To wszystko współpraca. Dostajemy tanią przestrzeń w obszarze, w którym przestrzeń jest na wagę złota – mówi w rozmowie z The Guardian. Prawie 3000 m2, zróżnicowany program wystaw, instalacji, koncertów, imprez klubowych i filmowych, a także ścisła współpraca lokalnej społeczności i partnerów biznesowych, to koncept, który tylko czeka na swoją premierę w jednym z polskich miast.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się jak stworzyć kulturalny squat, koniecznie wpiszcie to spotkanie do swoich kalendarzy. Po czwarte – jak kreować dobry storytelling? Macie już pomysł na wydarzenie, a jego produkcja nie wydaje się być Waszym zmartwieniem? Nadszedł czas na działania promocyjne. Tu z pomocą przyjdą Wam Jędrzej „Dtekk” Dondziło oraz Cezary Chwicewski z Up To Date Festival, którzy opowiedzą o tym jaki jest ich przepis na skuteczną komunikację.

 

 

Nowe kierunki w podejściu do dźwięku, czyli o przenikaniu się muzyki z innymi dziedzinami kultury

 

Tworzysz muzykę, ale wciąż czujesz, że to za mało? A może nieustannie szukasz nietypowych rozwiązań, ponieważ Twoja wyobraźnia wydaje się mieć niekończące się pokłady ciekawych pomysłów? W bloku drugim – „Tak też można”  – znajdziecie inspirujące przykłady nietypowych połączeń muzyki elektronicznej z innymi działaniami artystycznymi.

 

O tym czy można zobaczyć dźwięki i czy są jakieś związki pomiędzy muzyką a animacją opowie Paweł Świerczek. Podczas spotkania zaprezentuje najciekawsze przykłady uwidaczniania dźwięku, począwszy od pre-kinowych eksperymentów, a skończywszy na realizacjach VR’owych czy rzeczywistości rozszerzonej. Małgorzata Brodzińska wraz z uczestnikami wyjaśni tytułową zagadkę co ma wspólnego rave z sadzeniem paprotek, a także opowie o tym czy warto rozsadzać formaty od wewnątrz i czy powinna wtedy grać muzyka.

Porozmawia z uczestnikami również o tym jak odważnie myśleć o sobie samym. Nie zabraknie spotkania na styku kultury i nauki – w programie znalazło się również spotkanie poświęcone badaniom dźwięku. Antoni Michnik zajmie się tematem sound studies, które łączą ekologię akustyczną, dźwiękowy design, etnomuzykologię i archeologię mediów, a także dzisiejsze, historyczne oraz przyszłe pejzaże dźwiękowe. A jeśli mowa o muzyce, to może się ona również kojarzyć z imprezowaniem. O tym czemu imprezowanie nie ma tylko hedonistycznego wymiaru, a także o tym czym jest selfie-feminizm, opowie Zofia Krawiec. Podczas tego spotkania uczestnicy porozmawiają o konstruowaniu wirtualnej rzeczywistości oraz o tym jak Instagram przyczynił się do rewolucji i upodmiotowienia młodych kobiet.

 

 

To nie są tylko ćwiczenia

 

Dzień zakończą warsztaty. W programie znalazł się warsztat psychologiczny „Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół”, który poprowadzi kolektyw Future Simple oraz warsztat muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem. Podczas tego pierwszego uczestnicy będą szukali m.in. odpowiedzi na następujące pytania: czy z definicji nieprzewidywalną pracę w branży muzycznej da się lepiej zorganizować, jak sprawniej ogarniać chaos mnóstwa pilnych i niestandardowych działań oraz jakie umiejętności komunikacyjne przydadzą się podczas trudnych spotkań z artystami, sponsorami i partnerami projektów?

Duy Gebord z kolei pokaże początkującym twórcom, którzy stawiają pierwsze kroki w produkcji muzycznej, wachlarz operacji cyfrowych na dźwięku. Na zajęcia potrzebny będzie tylko własny laptop i słuchawki (najlepiej nauszne) oraz bezpłatny program Ableton 10 (do pobrania online). W ramach warsztatów prowadzący omówi również takie tematy, jak: tor audio i jego elementy (mikrofon, głośnik, mikser), nagrywanie dźwięku, sygnał audio (analogowy i cyfrowy), muzyczny hardware i software, programy typu DAW (Digital Audio Workstation), synteza dźwięku, sampling, efekty modulujące, kompresja, montaż dźwięku, automatyzacja oraz midi.

 

Wszyscy uczestnicy i uczestniczki Labu będą mogli stworzyć swój własny plan dnia – na poszczególne spotkania i warsztaty będzie można zapisać się poprzez formularz udostępniony po zakupie biletu. Koniecznie sprawdźcie szczegółowy program.


Więcej informacji na:
www.audioriver.pl.
Wydarzenie na FB:
www.facebook.com/events/194739541288891/

Projekt zorganizowany we współpracy z British Council w ramach cyklu Creativity Talks. Partner wydarzenia: Samorząd Studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerzy medialni: TVP Kultura, 4FUN TV, Trójka Polskie Radio, Czwórka Polskie Radio, K MAG, Aktivist, F5, Co Jest Grane 24, Noizz, VICE, Muno.pl

 

AUDIORIVER LAB – program

 

Wydarzenie otwierające: Ćwiczenia z [nie]narzekania // Prowadzenie: Future Simple

 

Spotkania do wyboru:

 

Blok pierwszy: „100 pytań o”

1.Jak budować sieci wsparcia i czy to się ”opłaca”? // Gość: Marta Białek

2.Jak tworzyć wydarzenia do-it-yourself? // Gość: Łukasz Strzelczyk

3.Jak tworzyć kulturalny squat – case-study londyńskiej Red Gallery // Gość: Ernesto Leal

4.Jak tworzyć dobry storytelling? // Goście: Cezary Chwicewski i Jędrzej „Dtekk” Dondziło

 

Blok drugi: „Też tak można”

1.Czy można zobaczyć dźwięki? O związkach muzyki i animacji // Gość: Paweł Świerczek

2.Co może mieć wspólnego rave z sadzeniem paprotek? O strategiach obecności w pejzażu kulturowym // Gość: Małgorzata Brodzińska

3.Jak bada się dźwięk? Prezentacja współczesnych nurtów sound studies // Gość: Antoni Michnik

4.Czym jest selfie-feminizm? O upodmiotowieniu i konstruowaniu wirtualnej tożsamości // Gość: Zofia Krawiec

 

Blok trzeci: „Ćwiczenia”

1.Warsztat psychologiczny: Jak robić muzykę, nie zwariować i nie stracić przyjaciół? // Prowadzące: Future Simple

2.Warsztat muzyczny: Pierwsze kroki w produkcji muzycznej z Duy Gebordem // Prowadzący: Radek Sirko

 

 

AFTER PARTY

7 kwietnia, od 23:30 do 8.00 // Smolna 38

 

Main Stage: Scuba, Leon, Deas, Rodrigezz b2b Aksamit

Patio: Glasse, Maciek Głębocki, Adam Gorczyca, Luke Hiero, Pavlo, Ice (Beachboys)

 

 

 

Bilety:

Audioriver Lab: 20 zł (50% zniżka dla 100 pierwszych studentów Uniwersytetu Warszawskiego)
Audioriver Lab + After Party w przedsprzedaży na ebilet.pl: 50 zł/ 40 ze zniżką studencką dla UW (pula 100 biletów)
After Party – bilety na miejscu: 30 zł do północy, później 40 zł.
Bilety na Audioriver Lab oraz Lab+After Party dostępne będą na ebilet.pl: www.ebilet.pl/muzyka/festiwale/audioriver-lab/
Liczba biletów jest ograniczona

Join Our Newsletter!

Love Daynight? We love to tell you about our new stuff. Subscribe to newsletter!

You may also read!

#wtonacjipromocji: „Będziesz tego żałować”, czyli czas na nieszablonową serię

Tym razem w serii tekstów promocyjnych przedstawiamy Wam najnowszą powieść Alicji Sinickiej. Autorka udowodniła, że mimo, że od lat

Read More...

#wtonacjipromocji: „Utracony element”, czyli jak czasami przedmiot potrafi łączyć ludzi

Tym razem w serii tekstów promocyjnych przedstawiamy Wam najnowszą powieść Adrianny Rozbickiej. Autorka udowodniła, że potrafi po mistrzowsku prowadzić

Read More...

#wtonacjipromocji: „Niewybaczalne”, czyli Izabela Janiszewska wraca na salony!

Tym razem w serii tekstów promocyjnych przedstawiamy Wam najnowszą powieść Izabeli Janiszewskiej. Autorka po raz kolejny udowodniła, że thriller

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu