Adaptacje literackie zawsze stawiają przed twórcami filmowymi wyjątkowe wyzwania: jak oddać atmosferę, napięcie i głębię fabuły książki w formie filmowej?
Czy film „Ukryta sieć”, oparty na bestsellerowym thrillerze Jakuba Szamałka, sprostał tym oczekiwaniom? Warto się nad tym zastanowić, biorąc pod uwagę, że oryginalna powieść zyskała miano jednego z największych fenomenów wydawniczych ostatnich lat.
Historia, którą autor przedstawił w „Ukrytej sieci”, to mieszanka intryg, tajemnic i zaskakujących zwrotów akcji. Film przenosi nas w świat młodej dziennikarki, Julity, która prowadzi śledztwo mające odkryć prawdę o śmierci pewnego celebryty. Magdalena Koleśnik w roli głównej bohaterki prezentuje się znakomicie, oddając emocje, zaangażowanie i zdecydowanie postaci. Jej postać staje się centrum filmowego uniwersum, prowadząc widza przez labirynt kłamstw i zagadek.




Obsada filmu to prawdziwa gratka dla miłośników polskiego kina. Andrzej Seweryn wciela się w postać ojca głównej bohaterki . Jego dojrzała gra aktorska dodaje filmowi wiarygodności i głębi. Natomiast Piotr Trojan, znany z wcześniejszych produkcji, pokazuje swoje wszechstronne umiejętności aktorskie, wcielając się w postać tajemniczego przeciwnika, który podsycił całą intrygę. Jego charyzma i nieprzewidywalność sprawiają, że widz czuje się naprawdę zagrożony wraz z bohaterką.
Reżyser adaptacji zdołał zachować ducha książki, wprowadzając widza w świat mrocznych korporacyjnych intryg i moralnej zawiłości. Scenariusz oddaje istotę powieści, ukazując wewnętrzne konflikty bohaterów i stopniowo odsłaniając karty ukrytej prawdy. Płynne tempo akcji i doskonale skonstruowane zwroty utrzymują widza w napięciu przez cały seans. W znakomity sposób oddaje atmosferę niepewności i ryzyka, jaka towarzyszy Julicie podczas jej poszukiwań. Widz odczuwa wraz z nią presję czasu i stopniowo odkrywa rosnącą sieć tajemnic, która otacza ofiarę oraz całą tę historię. Wnikliwość Julity odsłania kolejne warstwy tajemnicy, a widz, śledząc ją, zostaje uwikłany w labirynt intryg i manipulacji.
Warto również podkreślić znaczącą rolę tła w filmie. Reżyser wraz z ekipą filmową umiejętnie wykorzystuje scenerię, tworząc atmosferę tajemnicy i niepokoju. Każda lokacja jest dobrze dopasowana do nastroju sceny, dodając głębi opowieści i budując wrażenie autentyczności.
Podsumowując:
„Ukryta sieć” to pełen suspensu i wciągający film, który trzyma widza w napięciu od pierwszej do ostatniej minuty. Mistrzowska gra aktorska, inteligentnie skonstruowany scenariusz i reżyseria, która potrafi zaskoczyć, tworzą udaną adaptację książki Jakuba Szamałka, która bez wątpienia zdobędzie uznanie zarówno fanów literatury, jak i kinematografii.
Nasza ocena: 10/10





O filmie
Młoda dziennikarka prowadzi śledztwo, które może wstrząsnąć nie tylko jej rodziną, ale całym krajem. Uważa, że to co służby kwalifikują jako nieszczęśliwy wypadek, w rzeczywistości było precyzyjnie zaplanowaną zbrodnią.
„Ukryta sieć” to adaptacja bestsellerowego thrillera Jakuba Szamałka, jednego z największych fenomenów wydawniczych ostatnich lat. W głównych rolach zobaczymy Magdalenę Koleśnik (serial „Kruk”), Andrzeja Seweryna („Ostatnia rodzina”)i aktorskie objawienie ostatniego czasu – Piotra Trojana („25 lat niewinności”, „Johnny”).
OBRAZ WSPÓŁTWÓRCÓW „SALI SAMOBÓJCÓW. HEJTERA”
FILM SCENARZYSTY „NAJMRO. KOCHA, KRADNIE, SZANUJE”
Julita wie, że dobry news jest w cenie i z dnia na dzień może zrobić z niej gwiazdę mediów. Choć prawda jest niebezpieczna, młoda dziennikarka podejrzewa, że pewien celebryta odszedł z tego świata z czyjąś pomocą, a nie na skutek wypadku. Im więcej znaków wskazuje, by odpuścić, tym bardziej dziewczyna wnika w sieć intryg i kłamstw. Każdy krok ma swoje konsekwencje, bo obserwuje ją ktoś, kto może pozyskać jej najskrytsze tajemnice i jednym kliknięciem zburzyć jej świat. Nieznany przeciwnik jest bezwzględny, a najbliższych sprzymierzeńców Julita znajduje w rodzinie. Okazuje się jednak, że śledztwo dotyczy zaledwie wierzchołka góry lodowej, a to, co pod spodem, może wstrząsnąć nie tylko światem jej bliskich, ale całym krajem.